מה זה פרופיל קישורים?

מה זה פרופיל קישורים?

פרופיל קישורים מהווה את אחד מהחלקים הכי מרכזיים ועיקריים בכל התהליך שנקרא קידום אתרים אורגני (SEO). בניית פרופיל הקישורים מסתכמת בפעולה הבאה: יש להוביל את האתר למצב בו הוא יקבל כמה שיותר הפניות (קישורים) מאתרים אחרים. כיצד עושים זאת? הנה המדריך המזורז לבניית מערך לינקים חזק, יציב ואיכותי. 

מה זה פרופיל קישורים?

לא פעם, בעלי אתרים שומעים כל מיני מונחים הקשורים לעולם של קידום אתרים SEO, שיווק דיגיטלי, פרסום ממומן ברשתות החברתיות ועוד. לא תמיד המונחים השונים ברורים, כאשר המונח "פרופיל קישורים" הוא אולי המונח הכי מבלבל בעולם ה-SEO. מה זה פרופיל קישורים, אם כך? לפני שמעמיקים בתשובה לכך, חשוב להבין בעצם מהו אתר איכותי לפי הקריטריונים של גוגל. הנה כמה פרמטרים שקובעים מהו אתר איכותי:

  1. סמכות הדומיין – פרמטר זה נקרא גם DR והוא מצביע על דירוג סמכותו של אתר מסוים. הדירוג ינוע בין 0 ל-100, כאשר השאיפה בעת בניית מערך לינקים היא להשיג DR גבוה ככל האפשר.
  2. ותק הדומיין – ככל שהאתר ותיק יותר, ככה גוגל עשוי לראות באתר הזה כאתר איכותי יותר, שכן אם הוא נשאר באוויר תקופה ארוכה, כנראה שהוא מספק ערך מוסף.  
  3. תוצאת הספאם של הדומיין – תוצאת הספאם של אתרים נמדדת בדרך כלל בסולם מ-0 עד 17, כאשר השאיפה היא להשיג קישורים עם תוצאת ספאם נמוכה ככל הניתן.
  4. איכות תוכן האתר – בכל אתר, לא משנה באיזה תחום עיסוק, יש תוכן איכותי יותר או פחות. כאשר משיגים לינקים, חשוב לוודא שהלינקים מתקבלים מאתרים עם תוכן איכותי (לא רק טקסטים, הכוונה לכל סוגי התכנים כמו סרטונים, תמונות, אינפו גרפיקה ועוד). 
  5. טראפיק שהאתר מקבל – בגדול, אתרים עם תנועת גולשים גדולה הם אתרים שנחשבים איכותיים יותר על פי הקריטריונים של גוגל. 

אז, מה זה פרופיל קישורים ולמה צריך אותו? 

במילים הכי פשוטות, קישורים נכנסים הם קישורים מאתר X אשר מפנים לאתר Y בצורות שונות. ניתן להפנות קישורים בעזרת מאמרי תוכן, אבל גם בעזרת שיטות אחרות כמו הטמעת תגובות בפורומים, הטמעת לינקים בסרטוני יוטיוב ועוד. בתוך כך, פרופיל לינקים בעצם מהווה סוג של "הצבעות אמון דיגיטליות" מהאינטרנט. 

בהיבט הזה, הקישורים עוזרים לאתר נתון לקבל סמכות בדירוג של מנועי החיפוש. כפועל יוצא מכך, ככל שיש לאתר נתון יותר קישורים נכנסים שנחשבים מאתרים איכותיים, אמון האתר בעיני גוגל גבוה יותר. עם זאת, לא כל הקישורים איכותיים וחלקם אפילו מהווים ספאם לכל דבר – דבר שיש עליו ענישה מאת גוגל בדרך כלל.

קראו עוד: רכישת קישורים לאתרים

אנקור טקסט וכיצד להשתמש בו נכון

טקסט עוגן, מה שנקרא גם "אנקור טקסט", הוא אחד המרכיבים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בניית פרופיל קישורים נכנסים לאתר. האנקור טקסט ממלא תפקיד חשוב באופן שבו מנועי החיפוש מפרשים, מבינים ומדרגים את האתר, כאשר טקסט עוגן בעצם מספק הקשר (קונטקסט) לקישור מסוים. 

כאשר הקונטקסט נבנה בצורה נכונה, אנקור טקסט מספר למנועי החיפוש על מה העמוד המקושר מדבר, כלומר במה הוא עוסק. אם משתמשים בטקסט עוגן שמשקף במדויק את התוכן של הדף שאליו מקשרים, פעולה זו תשלח איתות חזק למנועי החיפוש שהאתר רלוונטי ואמין. מצד שני, אם טקסט העוגן לא תואם את התוכן בעמוד המקושר, זה יכול למעשה לפגוע בדירוג ובאמינות של האתר.

לבחור את חברת הקידום הנכונה

חשוב לדעת, חלק מחברות הקידום מספקות כל מיני שירותים שהם בגדר "חבילה". למשל, ניתן לרכוש חבילות לינקים במחירים מוזלים. חבילת לינקים כוללת 5 לינקים ומעלה בדרך כלל, כאשר ככל שהחבילה גדולה יותר ככה המחיר פר לינק יהיה יותר נמוך. אם מעוניינים להתחיל בפרויקט SEO של כמה חודשים, כדאי מראש לרכוש חבילה נאה של לינקים ולקבל מחיר טוב יותר בעבור כל לינק. 

בעלויות ממוצעות של כ-1,500 ₪ – 3,500 ₪, ניתן לרכוש חבילות רכישת לינקים של 5-15 לינקים ומעלה, תלוי בסוג הקישורים ובאיכות שלהם. בתוך כך, הכי חשוב לערוך השוואת מחירים בין חברות קידום אתרים SEO ושיווק דיגיטלי, כדי לאתר את נותני השירותים הכי טובים שאפשר תמורת X כסף בתקציב.

לבדוק את יעילות מערך הלינקים הנבנה 

לאחר שמצליחים לבנות מערך לינקים, או אפילו תוך כדי בניית המערך, חשוב למדוד וכן לנטר את הצלחת המאמצים הללו. ניטור המידע הזה יכול לעזור במגוון דרכים. למשל, אפשר להשתמש בנתונים האלו כדי לתכנן כיצד לגשת לקמפיינים עתידיים של שיווק דיגיטלי. כמו כן, גם אפשרי להסיק תובנות חשובות ומסקנות לגבי הביצועים הכוללים של האתר. 

דרך אחת למדוד את הצלחת הקישורים הנכנסים היא על ידי בדיקת מספר הגולשים שמבקרים באתר ובדיקת הדרך שבה הם הגיעו לאתר. בודקים זאת בדרך כלל בעזרת כלים כמו גוגל אנליטיקס, שהוא כלי חינמי ברובו. לדוגמה, כאשר מפרסמים לינק אשר כולל אנקור טקסט כמו "ניקוי שטיחים בתל אביב", לאחר פרסום הלינק, חשוב לבדוק דרך גוגל אנליטיקס כמה גולשים הקליקו על הביטוי הזה.

קראו עוד: בניית קישורים לקידום מהיר 

לסיכום, כמה עולה לבנות מערך לינקים?

לסיכומו של דבר, כדאי לדבר כסף ותקציב ולציין כי רכישת לינקים יכולה להתחיל בעשרות שקלים ועד מאות שקלים ולהסתיים באלפי שקלים או דולרים. אם רוכשים לינקים מחו"ל מכל מיני אתרים נחשבים מאוד, רף המחירים העליון יכול להגיע ל-10,000 ₪ גם בחלק מהמקרים. 

אם רוכשים לינקים מקומיים כאן מאתרים בישראל, המחירים ינועו בין 250 ₪ ל-750 ₪ ומעלה עבור אתרים עם DR (סמכות דומיין) של 35 – 60. בשורה התחתונה, הכול תלוי בסוג הפרופיל שבונים. פרופיל לינקים בסיסי יכול לעלות כ-1,500 ₪ – 3,500 ₪, בעוד שמערכי לינקים גדולים וחזקים יכולים לעלות עשרות אלפי שקלים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין