פרופיל קישורים חיצוניים

פרופיל קישורים חיצונייםקידום אתרים הוא משימה לא פשוטה שמצריכה ידע רב וכוללת ביצוע של פעולות רבות. אחד הדברים החשובים לקידום אתרים בצורה יעילה הוא לבנות פרופיל קישורים חיצוניים. מהו פרופיל קישורים חיצוניים וכיצד בונים אותו? על כך נרחיב במאמר הבא. 

מהם קישורים חיצוניים?

קישורים חיצוניים, הם היפר לינקים או קישורים, שמובילים מאתר מסוים לאתר אחר. כלומר, מדובר בקישורים שמקשרים את הגולשים ומפנים אותם לעבור לאתר אחר. בדרך כלל הקישור יופיע באתר שכולל תוכן שקשור לאתר אליו הוא מקשר כך שהגולשים יוכלו לעבור לאתר השני בצורה אורגנית וטבעית, כהמשך קריאה על הנושא עליו קראו. ניתן  להטמיע קישורים חיצוניים במגוון דרכים כמו על ידי כתובת URL, על ידי טקסט או תמונה לחיצה. הגולשים יוכלו ללחוץ על הקישור/ הטקסט/ התמונה ולעבור לכתובת ה-URL שמקושרת אליהם. 

מה זה פרופיל קישורים חיצוניים?

פרופיל קישורים חיצוניים הוא רשימה של קישורים המקשרים מאתר אחד לאתר אחר. כלומר, מדובר ברשימת הקישורים החיצוניים שמקשרים מגוון אתרים לאתר אחד. פרופיל קישורים חיצוניים הוא דבר חשוב מאוד לקידום אתרים ולדירוג של האתרים במנועי חיפוש, כמו בגוגל. למעשה, גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש שלה על פי פרמטרים שונים. בעבר, הדירוג התבצע על פי איכות התוכן, אורך התוכן וכמות הפעמים שביטוי המפתח הופיע לאורך התוכן. בעקבות כך, אתרים לא איכותיים רבים שכללו תכנים ארוכים ופעמים רבות את ביטוי המפתח דורגו גבוה. גוגל שרצתה למנוע מאתרים לא איכותיים להיות מדורגים גבוה הוסיפה פרמטרים נוספים לדירוג האתרים. אחד הפרמטרים המרכזיים לדירוג הוא פרופיל קישורים חיצוניים. גוגל למעשה מתייחסת לקישורים החיצוניים כאל המלצה מהאתר המקשר על האתר המקושר. אתרים עם פרופיל קישורים חיצוניים חזק יותר ומגוון של קישורים מאתרים שונים ישיגו דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. לכן, פרופיל קישורים חיצוניים יכול להיות חיוני עבור אסטרטגיות שיווק באינטרנט וכלי חיפוש מבוססי תוכן, וניתן לקדם את התנועה לאתר על ידי קידום תכנים ובניית קישורים מאתרים חיצוניים איכותיים ורלוונטיים.

מה היתרונות של פרופיל קישורים חיצוניים?

פרופיל קישורים חיצוניים חזק ומגוון יכול להביא למספר יתרונות לאתר-

  • שיפור דירוג במנועי החיפוש- כפי שציינו, פרופיל קישורים חיצוניים חזק ומגוון יכול לקדם את דירוג האתר במנועי החיפוש כמו גוגל, וכך להגדיל את התנועה לאתר.
  • קישורים מגוונים יותר- גיוון הוא דבר חשוב מאוד בקידום אתרים. פרופיל קישורים חיצוניים מגוון, מכיל קישורים ממקורות שונים ורלוונטיים, יכול להיות יותר אמין ולעזור להגביר את האמון של הקהל באתר.
  • חשיפה לקהל חדש- קישורים חיצוניים יכולים להפנות מקורות חדשים להיכנס לאתר וכך להביא לחשיפה לקהל חדש שעד כה לא הכיר את האתר. כך, האתר יכול להגיע לקהל רחב יותר ולהרחיב את הבסיס הלקוחות שלו.
  • תוכן רלוונטי- קישורים חיצוניים מצביעים על תוכן רלוונטי באתר. ככל שהקישורים יובילו לתכנים יותר רלוונטיים, כך ניתן לגרום למנועי החיפוש לראות את האתר כמומלץ ואיכותי וכך להעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.
  • ייצור אמינות- קישורים חיצוניים מאפשרים למנועי החיפוש לבדוק את האמינות של האתר. למעשה, אתר עם פרופיל קישורים חיצוניים חזק ומגוון יכול להיחשב כאתר אמין ואיכותי ביותר ולזכות לדירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש.

מהם נכסים דיגיטליים?

על מנת לבנות פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, חשוב לזהות נכסים דיגיטליים. נכסים דיגיטליים הם למעשה הדפים החשובים והרלוונטיים באתר שלכם. כלומר, הנכסים הדיגיטליים הם למעשה הדפים אליהם יובילו הקישורים החיצוניים. כאשר אתם מקשרים מאתר מסוים לאתר שלכם, אתם מובילים את הגולשים להמשך קריאה על נושא מסוים. לשם כך עליכם לבחור את הדף אליו הגולשים יגיעו והוא למעשה הנכס הדיגיטלי. הנכס הדיגיטלי צריך להיות דף שיעניק לגולשים ערך מוסף ויגרום להם להישאר באתר שלכם כמה שיותר זמן. מדובר בפרמטר חשוב שישפיע באופן משמעותי על הקידום של העסק. במידה שהגולשים ילחצו על קישור ויגיעו לתוכן סתמי הם יצאו מהדף. שיעור נטישה גבוה עלול להוריד את הציון של האתר בגוגל. לכן, חשוב לבחור בדף איכותי אליו יגיעו הגולשים. 

כיצד נבחר אתרים מתאימים?

כפי שהבנו עד עתה, פרופיל קישורים חיצוניים הוא רשימה של קישורים שמובילים את הגולשים מאתרים מסוימים ברשת לאתר העסק שלנו. בשביל לבנות פרופיל קישורים חיצוניים איכותי חשוב לבחור נכון את האתרים אליהם נכניס את הקישורים. לשם כך יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים. 

  • ציון האתר

ציון האתר או Domain Authority הוא ציון שמתקבל על ידי גוגל ונקבע על ידי אלגוריתמים וכלים מתקדמים. בין הפרמטרים שישפיעו על ציון האתר יהיו פרמטרים כמו כמות ואיכות הקישורים המפנים לאתר, כמות האתרים המפנים לאתר, אחוז הספאם והתוכן הלא איכותי באתר, כמות ביטויים המדורגים בגוגל ועוד. ציון האתר למעשה מעריך את איכות בניית הקישורים. הציון יכול לנוע מ-1 עד 100. ככל שהציון גבוה יותר כך האתר נחשב לחזק יותר והקישורים שנמצאים בו נחשבים לחזקים יותר. 

  • כמות כניסות אורגניות לאתר

פרמטר נוסף שישפיע על בחירת האתר אליו נכניס קישורים חיצוניים הוא כמות הכניסות האורגניות לאתר וכמות הביטויים המדורגים של האתר. 

  • וותק הדומיין

ההמלצה היא לבחור באתרים ותיקים. ככל שהאתר ותיק יותר, כך הקישורים שיוצאים ממנו נחשבים לאיכותיים יותר. 

  • כמות קישורים

כאשר כמות הקישורים היוצאים מהאתר היא נמוכה יחסית, כך הקישור שלכם ייחשב לאיכותי יותר. 

  • נושא/ תחום האתר ממנו יוצא הקישור

כאשר אתם בוחרים אתר, אחד הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון הוא הנושא או התחום של האתר. כפי שציינו קודם, גוגל לוקחת את הקישורים הללו כהמלצה מהאתר המקשר לאתר המקושר. כאשר אין קשר בין שני האתרים הללו, גוגל לא מתייחסת לקישור כהמלצה ואף יכולה להוריד את הדירוג של האתר בגלל חוסר אותנטיות. לכן, בבניית פרופיל קישורים חיצוניים חשוב מאוד לקחת בחשבון את הנושא של האתר. יש לשים לב שישנם אתרים שניתן לפרסם בהם במגוון נושאים כמו לדוגמא אתר חדשותי או אתר של רשות מקומית. לכן, אם יש לכם עסק בתל אביב תוכלו לפרסם באתר של תל אביב, בלי לקשר לנושא העסק. בנוסף אתם רוצים להיות בטוחים שהוספת הקישור לאתר תפנה לקהל היעד שלכם ולכן חשוב לפרסם באתרים שפונים לקהלי יעד דומים. הקישור בין האתרים הוא פרמטר חשוב מאוד להצלחת קידום האתר. 

במקום להסתמך על מנועי החיפוש כדי שגולשים ימצאו אתר מסוים, רוב האנשים בוחרים לבנות מערך לינקים, מה שנקרא גם פרופיל קישורים חיצוניים. באופן הזה, אפשר למצוא את תוכן אתר האינטרנט יותר בקלות, כלומר להתברג בראשית תוצאות מנועי החיפוש.

כאשר בונים פרופיל קישורים חיצוניים, למעשה משיגים קישורים מאתרים אחרים אשר מפנים אל האתר המקודם. האתר יכול להיות מקודם בצורה אורגנית (SEO) או משווק בצורה של שיווק ממומן. אבל, בין אם בוחרים לשווק בצורה של שיווק דיגיטלי ממומן או באמצעות SEO אורגני, בכל מקרה יהיה חשוב לבנות מערך לינקים חיצוניים. כאשר עושים זאת, כדאי להקפיד על הפרמטרים הבאים שקובעים את איכות הפרופיל:

  1. סמכות דומיין – זהו פרמטר שנקרא גם DA והוא מדורג מ-0 ל-100, כאשר 100 הוא הגבוה ביותר.
  2. תוצאת ספאם – דירוג זה, SPAM SCORE, צריך להיות כמה שיותר נמוך (0-17).
  3. רלוונטיות הלינק – הלינק צריך להגיע מאתר בתחום דומה או רלוונטי.
  4. איכות התוכן – לינקים צריכים לכלול תוכן כמה שיותר ממוקד ועונה על מצוקת הלקוח.
  5. גיוון הפרופיל – פרופיל לינקים חיצוניים צריך לכלול קבלת לינקים ממקורות מגוונים ככל הניתן.

בשביל מה בכלל צריך פרופיל קישורים חיצוניים?

בסופו של דבר, יצירת פרופיל קישורים חיצוניים חיונית כדי להבטיח שהאתר מקבל את החשיפה המגיעה לו ושהוא בולט מהמתחרים. על ידי הקמת מערך לינקים חיצוניים חזק ויציב, האתר יוכל להתברג טוב יותר וגבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. בפועל, זה אומר שיותר אנשים יוכלו למצוא את האתר, מה שיאפשר להניע יותר טראפיק להנעה לפעולה.

לא פחות חשוב, קישורים איכותיים מאתרים חזקים יכולים לעזור לאתר מסוים לבסס את עצמו כסמכות בנישה שלו, מה שנקרא "אוטוריטה". כאשר אתר מסוים מהווה אוטוריטה בתחומו, גוגל יעדיפו שהאתר הזה יתברג גבוה ושכמה שיותר גולשים ייחשפו אליו. בסופו של יום, זה מתבטא בכיס של בעל האתר ובהגברת המכירות. 

בניית מערך קישורים מצריכה ניפוי קישורים מסוימים?

לעיתים בעלי אתרים מגלים שיש קישורים באיכות נמוכה המפנים לאתר שלהם, ובמקרים אלו חשוב לטפל בבעיה בהקדם האפשרי. בתוך כך, ישנן מספר פעולות שאפשר לנקוט בהן כדי להיפטר מקישורים באיכות נמוכה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא, לזהות אילו קישורים גורמים לבעיה הזאת. 

ניתן להריץ את הבדיקות האלו בעזרת כלים של קידום אתרים המשמשים עבור ניתוח קישורים. למשל, אפשרי להשתמש בכלים כמו Ahrefs או Majestic, MOZ, סרץ' קונסול של גוגל, סקרימינג פרוג ועוד. הכלים האלו יספקו מידע מפורט על כל האתרים המקשרים לאתר נתון, כולל פרמטרים כמו DA וספאם סקור של הלינקים השונים. לאחר שמזהים את הקישורים באיכות הנמוכה, השלב הבא הוא ליצור קשר עם בעלי האתרים ולבקש את הסרת הלינקים. אם נענים בסירוב, אפשר לשקול אפילו לנקוט בצעדים משפטיים. 

כיצד מומלץ לבנות פרופיל קישורים חיצוניים?

כאשר מדובר על בניית פרופיל קישורים חיצוניים, בדרך כלל הדרך הטובה ביותר היא ליצור תוכן ששווה לאתרים אחרים לקשר אליו ולשתף אותו. זה עד כדי כך פשוט ברמה התיאורטית, אבל בפועל, יצירת תוכן אטרקטיבי עשויה לקחת זמן וגם לגבול בעלויות די גבוהות. ניתן לחוסך בעלויות על ידי יצירת תוכן עצמי, אבל חשוב להקפיד על איכויות גבוהות.

תוכן איכותי ששווה לקשר אליו מאתרים אחרים, לרוב עשוי לכלול פוסטים בבלוג, מאמרי עומק איכותיים, סרטונים, סמינרים מקוונים, הדרכות שונות ועוד. כמו כן, תמיד אפשר לשקול את האפשרות של רכישת לינקים חיצוניים לאתר. בעלויות ממוצעות של כ-150 ₪ – 550 ₪, אפשרי להשיג לינק איכותי ממגזינים ופורטלים בכל הארץ (כמו פורטלים שמתמחים בנושאים שקשורים לתל אביב, גבעתיים, חיפה, דימונה וכולי), אתרי חדשות ועוד. 

מה גוגל חושבים על רכישת קישורים חיצוניים?

בגדול, גוגל לא איזשהו מעריץ מושבע של קניית קישורים נכנסים לאתרי אינטרנט. מבחינת גוגל, מדובר למעשה בסוג של רמאות, יש מי שיגידו סוג של מניפולציה על מנועי החיפוש באינטרנט. יחד עם זאת, עדיין גוגל מכירים בעובדה שעל שיווק, פרסום וכתבות יח"צ יש צורך לשלם כסף. אין מה לעשות, זהו טבעו של העולם, על פרסום משלמים ממיטב הכסף שיש בכיס. 

עקב הסיבות הנ"ל, גוגל מפרסמים הנחיות לגבי רכישת פרופיל קישורים חיצוניים לאתר. מה שנקרא "אם אתה לא יכול להילחם בהם, הצטרף אליהם". בדומה לכך, גוגל מבינה שהיא לא באמת יכולה להילחם בתופעה של רכישת פרסום, כתבות יח"צ וכולי. כדי למזער מניפולציות על מנועי החיפוש, חשוב מדי פעם להתעדכן בעדכוני גוגל. למשל, עדכון "פינגווין", שמהווה סט כללים והנחיות לקידום אתרים הכולל בניית פרופיל קישורים חיצוניים לאתר. 

בניית פרופיל קישורים איכותי הוא אחד הדברים הקשים ביותר שיש בתחום קידום האתרים. הסיבה לכך היא שרבים לא מבינים את המשמעות של קישורים וכל מה שהם עושים הוא להציף אתרים אחרים בקישורים המובילים לאתר שלהם. חשוב להבין, גוגל יודעת לזהות בדיוק מתי מדובר על קישור סתמי ומתי מדובר על קישורים איכותיים. כדי לבנות קישורים איכותיים שיתרמו לחוסן של האתר שלכם מפני ספאם או פגיעות אחרות עליכם לפעול בצורה חכמה ושקולה, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על בניית פרופיל קישורים איכותי.

מה זה פרופיל קישורים?

מה זה פרופיל קישורים? פרופיל קישורים הוא סימון של האתר שלכם ברחבי האינטרנט – נשמע מורכב, לא? מדובר על תחום שהוא די מורכב, קידום אתרים הוא לא נושא פשוט. בניית פרופיל קישורים היא תוכנית עבודה של מקדם אתרים בה הוא מרכיב קישורים שונים באתרים שונים כדי לשפר את הדירוג שלכם בגוגל. המטרה שלכם היא לסמן את האתר שלכם במקומות רבים, וככל שיהיו יותר לחיצות על הקישור המוביל לאתר שלכם ממקומות שונים כך הדירוג שלכם יהיה גבוה יותר.

עד כה זה נשמע די פשוט, אבל חשוב לדעת גם איך לבחור את הקישורים בצורה נכונה. הרבה אתרים פועלים באופן שגוי בו הם מפרסמים את האתר שלהם במקומות שונים שאינם רלוונטיים כלל לנישה בה האתר שלהם עוסק, עקב כך הם לא רק שלא מועילים לקידום, אלא גם פוגעים בו. מצד שני, יש גם בעלי אתרים שמפרסמים רק באתר אחד וגם זה פחות יעיל מאשר בניית פרופיל קישורים חזק. מנוע החיפוש של גוגל עובד בצורה בה הוא סוקר את כמות ההופעות של האתר שלכם באתרים שונים.

ככל שהאתר שלכם נוגע בתחום מסוים ברחבי האינטרנט וככל שיש יותר פעילות סביב הקישורים שלכם כך הוא יקדם אתכם במנוע החיפוש. מלבד לכך, אתם צריכים לספק את התוכן בו טמון הקישור וגם כאן חשוב לשמור על תוכן איכותי ורצוי גם שיהיו מילות מפתח איכותיות. בניית פרופיל קישורים אינה נוגעת רק לקישורים חיצוניים, אלא גם לקישורים פנימיים. 

מהם קישורים פנימיים?

קישורים חיצוניים זה די פשוט, מדובר על תוכן נמצא באתר אחר בו יש אנקור (קישור) המוביל לאתר שלכם. קישורים פנימיים פועלים בצורה שונה. קישורים פנימיים נמצאים רק באתר שלכם. הקישור מוביל מדף אחד לדף אחר, איך זה עוזר לכם בכלל? האלגוריתם של גוגל מעודד בניית פרופיל קישורים איכותי ולא מספיק רק קישורים חיצוניים, אלא נדרש גם בקישורים פנימיים. הקישורים הפנימיים עוזרים לגולשים להגיע לכל הנושאים בצורה נוחה ופשוטה. אמנם קישורים חיצוניים נחשבים ליותר קריטיים, אבל גם קישורים פנימיים הם משהו שנרצה לתת עליו דגש בבניית פרופיל קישורים.

למה קישורים חיצוניים קריטיים?

מלבד לקידום האתר שלכם, בניית פרופיל קישורים איתן מסייע לגולשים להתפרס על שטח רחב יותר באינטרנט ולקבל סמכות מאתרים שונים. ככל שהאתר שלכם נחשב לאתר אמין וסמכותי מצד אתרים אחרים, ככה גוגל תדע לקדם אתכם. עם זאת, חשוב גם כאן לשמור על רלוונטיות. בניית קישורים באתרים שאינם רלוונטיים עשויה לפגוע בהליך הקידום. קישורים חיצוניים יכולים להיות גם קישורים מתוך האתר שלכם שמוביל לאתר חיצוני או למקור סמכות אחר. לדוגמא, אם אתם כותבים בנושא רפואי ויש לכם קישור שמוביל למחקר שנערך בנושא גוגל תקדם את המאמר שלכם ואת הדומיין.

איך בונים פרופיל קישורים איכותי?

יש מספר דגשים לבניית פרופיל קישורים איכותי בשביל קידום האתר:

תוכן הדבר החשוב ביותר הוא התוכן. בעיקר כאשר מדובר על בניית קישורים אנחנו יכולים לראות הרבה אתרים שפוסחים על איכות התוכן ורק מכניסים עוד ועוד קישורים – זאת לא הדרך לקדם את האתר שלכם. יצירת תוכן חייבת להיות משמעותית ונכונה ללקוח, ללא הכוונה מדויקת, מילות מפתח ומאמרים מעמיקים אין שום טעם לקישור שלכם. 
רלוונטיות אם אתם מטמיעים תוכן וקישורים במקום שאינו רלוונטי לנישה שלכם אתם עשויים לפגוע בהליך הקידום. למשל, אם אתם עוסקים בתחום ההדברה והקישורים שלכם מופיעים בתחום של הריסת מבנים אתם פוגעים בתהליך הקידום גם אם יש לחיצות על הקישור. חשוב לדאוג לכך שהקישורים ייראו טבעיים ככל הניתן ולא להציף אתרים בקישורים.
גיוון אתם לא צריכים למצוא אתר אחד וגם לא שלושה, אתם צריכים למצוא הרבה אתרים שם תוכלו לפרסם את האתר שלכם. פרסום קישורים באתרים רלוונטיים ובפריסה רחבה תורם להתפתחות האתר ולקידום שלו בגוגל. 

מה אם התקציב שלי נמוך?

בניית פרופיל קישורים היא הוצאה משמעותית לעסק. המטרה היא להגיע לכמה שיותר קישורים דרך אתרים רלוונטיים ועלות כל קישור עשויה להשתנות (בהמשך נצרף מחירון קניית קישורים). על פניו, אתם לא חייבים רק לקנות קישורים, אלא גם לעבוד בשיתופי פעולה. שיתופי הפעולה יכולים להיות קישור בתמורה לקישור, מוצר או שירות בתמורה לקישור ועוד דרכים שונות בהם תוכלו להגיע להסכמה מול אותו אתר. לרוב אתרים מובילים ידרשו סכום מסוים ופחות יסכימו לקבל שיתופי פעולה.

אם התקציב שלכם נמוך זה התפקיד של מקדם האתרים לבנות תוכנית של בניית פרופיל קישורים בהתאם לתקציב שלכם. חשוב לדעת, בניית קישורים היא רק חלק מתהליך קידום האתר, יש עוד הוצאות כמו כתיבת תוכן, אופטימיזציה של אתר ובכלל, בניית האתר עצמו. חשוב לא להתפשר על איכות הקישור, אם אין לכם תקציב לקניית קישורים העדיפו לא לקנות קישורים מאשר לבחור בקישורים שאינם איכותיים. לפניכם מחירון קניית קישורים:

 

סוג אתר מחיר לקישור מחיר ל-5 קישורים
אתרי נישה, אתרים קטנים החל מ-150 ש"ח החל מ-550 ש"ח
אתרים בינוניים, אתרים בדירוג בעמוד ראשון החל מ-300 ש"ח החל מ-1,100 ש"ח
אתרים מובילים החל מ-1,200 ש"ח מחיר משתנה

 

שימו לב, המחירים אותם ציינו משתנים בטווח רחב. לדוגמא, יש אתרים מובילים שיציעו לכם קניית קישורים בתמורה ל-1,200 ש"ח בעוד אתרים אחרים יבקשו מכם 10,000 ש"ח. המחיר משתנה לא רק בהתאם לסוג האתר, אלא גם בהתאם למקום בו אתם מפרסמים את התוכן שלכם. חשוב לבחור במקדם אתרים מקצועי שעובד מול כל סוגי האתרים – הוא יוכל לקבל מחירים משתלמים יותר עבורכם. 

מה זה פרופיל קישורים?

אחת הדרכים היעילות לקדם אתרים ברשת ולהעלות את הדירוג שלהם במנועי החיפוש היא על ידי בניית פרופיל קישורים. פרופיל קישורים הוא פרופיל שנבנה על מנת לסמן נקודות במקומות רבים ברשת שיובילו את הגולשים לאתר שלכם. מה זה פרופיל קישורים? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

מהם קישורים חיצוניים?

לפני שנסביר מה זה פרופיל קישורים, יש להבין מהם בכלל קישורים חיצוניים. למעשה פרופיל קישורים הוא רשימה של כל הקישורים החיצוניים שנמצאים ברשת ומפנים לאתר שלכם. קישורים חיצוניים הם למעשה קישורים שמובילים מאתר מסוים לאתר אחר. קישורים אלה יכולים להיות מוטמעים במגוון דרכים כמו על ידי כתובת URL, על ידי טקסט או תמונה לחיצה. ברגע שהגולשים ילחצו על הקישור הם יועברו לכתובת ה-URL שמקושרת אליו. בדרך כלל הקישור יוביל את הגולשים להמשך קריאה על נושא שהתעניינו בו ולכן יופיע באתר שקשור לאתר אליו הוא מקושר. 

לאחר שהבנו מהם קישורים חיצוניים נסביר מה זה פרופיל קישורים. כפי שציינו, פרופיל קישורים הוא פרופיל שנבנה על מנת לסמן נקודות במקומות רבים ברשת שיובילו את הגולשים לאתר שלכם. למעשה, מדובר ברשימה של כל הקישורים הנמצאים ברשת ומפנים לאתר מסוים. פרופיל קישורים כולל את כל הקישורים החיצוניים והפניות הפנימיות של האתר. בנוסף פרופיל זה כולל את כל העמודים החיצוניים והפניות המפנות לאתר זה מאתרים אחרים ברשת.

מה החשיבות של פרופיל קישורים?

פרופיל קישורים חשוב לאתרים מאחר שהוא משפיע על המיקום שלהם בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש ובמרכזם גוגל. ככל שיש יותר קישורים המפנים לאתר, וככל שהם מקושרים מאתרים אמינים ומובילים בתחומם, כך יש יותר סיכוי שהאתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

בנוסף, פרופיל קישורים משפיע גם על איכות התעבורה של האתר. קישורים חיצוניים אמינים ורלוונטיים עשויים להביא לתעבורה מתאימה לאתר, ולכן חשוב לנהל את פרופיל הקישורים של האתר בצורה יעילה.

איך בונים פרופיל קישורים?

לאחר שהבנו מה זה פרופיל קישורים ומה החשיבות שלו, נסביר איך בונים פרופיל קישורים. על מנת לבנות פרופיל קישורים אמין ויעיל עבור אתר, ישנם מספר שלבים חשובים שיש לעקוב אחריהם-

  • יצירת תכנית עבודה

השלב הראשון לבניית פרופיל קישורים הוא לייצר תוכנית עבודה ברורה ומתאימה לצרכי האתר שלך. על מנת לבנות פרופיל קישורים באיכות גבוהה, יש לזהות את היעדים ואת קהל היעד המתאימים לאתר. כך ניתן לייעל את הקישורים על פי הדרישות שלהם.

  • חקר המתחרים 

השלב השני בבניית פרופיל קישורים איכותי הוא לחקור את המתחרים. לשם כך חשוב קודם כל לזהות את האתרים המתחרים בתחום שלך ולצפות בפרופיל הקישורים שלהם. חשוב מאוד להבין את תפקיד הקישורים בפרופיל הקישורים של המתחרים ולנסות לפתח פתרונות מתאימים עבור האתר שלכם.

  • יצירת תוכן איכותי

אחד הדברים החשובים בקידום אתרים וכך גם בבניית פרופיל קישורים איכותי הוא העלאת תוכן איכותי. חשוב מאוד ליצור תוכן איכותי ומקורי שיגרום לאתרים חזקים ומובילים להוסיף קישור שיוביל לאתר. על ידי הוספת הקישור, אתרים אלה למעשה ממליצים על האתר שלכם ועל התוכן שהוא מכיל ולכן חשוב שהאתר יכלול תוכן ייחודי ואיכותי.

  • רשתות חברתיות

כיום, אחד הכלים החשובים ביותר שניתן להשתמש בהם הוא הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ולאחד הערוצים היעילים ביותר בקידום אתרים. בבניית פרופיל קישורים איכותי יש להשתמש ברשתות החברתיות בשביל לפרסם תוכן ולקדם אותו. באמצעות הרשתות החברתיות ניתן להגיע לקהל יעד מתאים, לקדם את התוכן שלך ולקבל קישורים  חזקים. כמו כן, הרשתות החברתיות מאפשרות לתקשר ישירות עם האתרים המתאימים לעסק שלכם ולבנות מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלכם.

  • אימות קישורים

בבניית פרופיל קישורים איכותי, חשוב מאוד לוודא כי הקישורים המקושרים לאתר שלכם הם תקינים ולא כוללים בעיות כמו קישורים שבורים. מדובר בשלב חשוב מאוד מאחר שאם יהיה  מדובר בקישורים שאינם תקינים או קישורים חלשים, הם עלולים לפגוע בפרופיל הקישורים שלכם ובדירוג האתר במנוע החיפוש. 

  • חקירת אתרים רלוונטיים

על מנת ליצור פרופיל קישורים איכותי חשוב לחקור אתרים רלוונטיים בתחום העסק שלכם ולאתר את האתרים המתאימים לבניית קישורים חיצוניים. יש לזהות אתרים חזקים ואמינים שיכולים לספק קישורים רלוונטיים לאתר שלך. לאחר מכן, חשוב לבנות קשר עם מנהלי האתרים הרלוונטיים ולבקש מהם להוסיף קישור שיוביל לאתר שלכם. ישנם מקרים בהם הוספת הקישור תתבצע בתשלום לאתר וישנם מקרים בהם יתבצע שיתוף פעולה בין שני האתרים. 

  • מעקב וניתוח

לבסוף, השלב האחרון הוא לעקוב ולנתח את פרופיל הקישורים של האתר באופן קבוע. ניתוח הקישורים יאפשר לזהות את התזוזות והשינויים בפרופיל הקישורים שלכם ולבצע פעולות תיקון במידת הצורך.

קידום אתר עם פרופיל קישורים

כשפירטנו מה זה פרופיל קישורים, ציינו מדובר ברשימה של כל הקישורים המובילים לאתר שלנו. על ידי כך ניתן לקדם אתרים ברשת. למעשה, גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. בעבר הפרמטרים הללו התייחסו לאיכות התוכן, אורך התוכן וכמות הפעמים בהם ביטוי המפתח הופיע לאורך התוכן. בעקבות כך, מקדמי אתרים יצרו תכנים ארוכים שכללו את ביטוי המפתח פעמים רבות ודורגו גבוה. כך נוצר מצב בו אתרים לא איכותיים דורגו גבוה. לכן, על מנת למנוע מצבים כאלה, גוגל הוסיפה פרמטרים לדירוג האתרים כאשר אחד המרכזיים בהם הוא כמות הקישורים האיכותיים שמקשרים לאתר. הקישורים למעשה מהווים כהמלצה מהאתר המקשר לאתר המקושר, גוגל מתייחסת להמלצה ומעלה את הדירוג של האתר. כך ניתן לקדם את האתר בגוגל. 

מומחי קידום

כפי שניתן להבין, בניית פרופיל קישורים כוללת מגוון שלבים שונים. התהליך נחשב לתהליך ארוך ומתמשך שלא תמיד כולל תוצאות מהירות ומידיות. התהליך יכול להתבצע באופן עצמאי או על ידי מומחי קידום באינטרנט. מומחי קידום יודעים מה השלבים הכרוכים בתהליך, יודעים לבצע אותם בצורה נכונה ומקצועית על מנת לבנות לכם פרופיל קישורים איכותי שיניב תוצאות טובות. חשוב לבחור חברת שיווק או מומחה שיווק אמין ומקצועי שיוכל לעזור לכם לבנות פרופיל קישורים באמצעות טכניקות מתאימות ומובילות.

לאחר שהבנו מה זה פרופיל קישורים ומה הוא כולל, חשוב להבין שבניית פרופיל כזה היא תהליך ארוך ומתמשך. על מנת לבנות פרופיל קישורים איכותי שיקדם את האתר ויעלה את הדירוג שלו במנועי החיפוש חשוב לבצע מחקר מעמיק, ליצור קשרים עם בעלי אתרים שונים ולנהל באופן רציני מגוון פעילויות של קידום אתרים.  

לסיכום, טיפים ליצירת פרופיל קישורים חיצוניים

כדי להימנע מהשלכות חמורות על דירוג האתר, חשוב לבנות את פרופיל הקישורים בצורה שהינה רלוונטית לאתר. זה הכלל הכי חשוב בבניית מערך לינקים חיצוניים לאתרי אינטרנט. אלמלא הרלוונטיות בין לינק ללינק, גוגל יסמן את האתר בתור אתר ספאמי ובכל גם יפגע בדירוג האתר בביטויים שונים.

חשוב לזכור, חברת גוגל מגיבה ביד נוקשה לגבי כל שיטות בניית קישורים חיצוניים שכוללות מניפולציה על אלגוריתמים של מנועי חיפוש. בסופו של דבר, קניית קישורים בצורה מבורדקת, לא סיסטמטית ואף שקרית (מה שנקרא "קידום אתרים כובע שחור") – היא בהחלט אחת מאותן שיטות מניפולטיביות שגוגל לא מסמפטת. 

בשורה התחתונה, כל עוד רוכשים קישורים בצורה נכונה, סובלנית וחכמה, לא אמורות להיות השלכות רעות על אתר האינטרנט. לכן, חשוב להסתייע בטובות מחברות קידום האתרים בארץ. אין להתפשר על מקדמים חובבניים שלא יודעים מה יד שמאל עושה ומה ימין. 

קישורים הם חלק חשוב מהרשת ומרכיב מרכזי בקידום אתרים. הם עוזרים למנועי החיפוש להבין את המבנה של אתר אינטרנטי, וניתן להשתמש בהם כדי להפנות משתמשים לדפים מסוימים באתר בו הם מבקרים או לאתרים חיצוניים. בנוסף, ניתן להשתמש בקישורים גם כדי להגביר את הנראות של אתר אינטרנט בדירוג של מנועי החיפוש. 

על ידי יצירת קישורים איכותיים, בעלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתר שלהם ולהגיע ליותר אנשים ולחשיפה גבוהה יותר.

כיצד קישורים מסייעים לשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש?

קישורים משמשים כמתווכים בין דפי אינטרנט שונים שקיימים ברשת, כאשר אתרים שהם כמה שיותר מקושרים נחשבים כאתרים איכותיים, אמינים וסמכותיים הן עבור קהל הגולשים והן עבור האלגוריתמים של מנועי החיפוש שמטרתם לדרג את הופעתם של אתרים בתוצאות החיפוש.

הדרך להשיג קישורים לאתר לצורך העלאת הסמכות שלו היא באמצעות בניית פרופיל קישורים. בניית קישורים היא חלק חשוב מקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, כיוון שתהליך כזה כרוך ביצירת קישורים מאתרים אחרים לאתר האינטרנט שרוצים לשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש ברשת.

בניית קישורים – מה זה אומר ולמה זה חשוב?

בניית קישורים בתשלום היא גורם מפתח בשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש. זהו תהליך הכרוך ברכישת קישורים מאתרים אחרים לאתר המיועד, זאת כדי להעלות את כמות הקישורים החיצוניים שיש בו ולהעניק לו סמכות. מהלך שכזה עוזר למנועי החיפוש לקבוע את הרלוונטיות והסמכות של אתר אינטרנט, מה שיכול לגרום לדירוג גבוה יותר. 

כיוון שמדובר על מרכיב מהותי בדירוג האתר במנועי החיפוש, בניית קישורים צריכה להיות חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית  קידום אתרים מכיוון שהיא יכולה לעשות הבדל עצום מבחינת תנועה אורגנית ונראות.

בניית פרופיל קישורים – איך עושים זאת נכון?

התהליך של בניית פרופיל קישורים כרוך ביצירת רשת של קישורים מאתרים אחרים המפנים אל האתר שרוצים לקדם. תהליך כזה עוזר למנועי חיפוש פופולריים כמו גוגל להבין את הרלוונטיות והסמכות של האתר המקושר, וכתוצאה מכך לדרג אותו גבוה יותר עבור מילות מפתח רלוונטיות.

בניית קישורים דורשת זמן ומאמץ, אבל התגמול שווה את זה. על ידי יצירה אסטרטגית של קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים, תוכלו להגביר את הנראות של האתר שלכם ולשפר את הדירוג שלו בדפי תוצאות מנועי החיפוש. כדאי גם להתמקד בגיוון קישורים על ידי שימוש בסוגים שונים של קישורים כגון פוסטים אורחים, אינפוגרפיקה, פרסום מאמרים באתרים חדשותיים ועוד. עם הגישה הנכונה לבניית קישורים, כל בעל אתר יכול לראות בסופו של דבר תוצאות מוחשיות עבור מאמצי הקידום שהוא עושה.

טיפים לבניית פרופיל קישורים

אין ספק שבניית קישורים היא חלק חיוני מכל תהליך של קידום אתרים, מכיוון שהוא עוזר להגביר את הנראות של אתר בתוצאות מנועי החיפוש. לשם כך מומלץ לבנות פרופיל קישורים איכותי וחזק, שזה אומר בפועל ליצור אוסף של קישורים המפנים לאתר המקודם מאתרים אחרים איכותיים וסמכותיים. 

בניית פרופיל קישורים חזק דורשת תכנון וביצוע קפדניים. שלבים אלו כרוכים בחקר מקורות קישורים פוטנציאליים, יצירת תוכן שימשוך את הגולשים הנכונים ויתאים לסוג הקישורים הרלוונטיים, וכן גם יצירת קשר פעיל עם אתרים אחרים על מנת לבנות איתם קשרים. בנוסף, חשוב גם לבצע מעקב אחר איכות הקישורים שבונים, ולוודא כי פרופיל הקישורים שיוצרים איכותי ומתאים לקשרים שמבצעים מול אתרים אחרים. 

אפשרות נוספת לבניית פרופיל קישורים טובה וחזקה היא באמצעות רכישת קישורים, כשההמלצה היא לרכוש כמות מסוימת של קישורים מחברות קידום המספקות קישורים המוטמעים בתוך מאמרים ותכנים שמפורסמים ברשת. על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכלו לבנות פרופיל קישורים רב עוצמה שיעזור לשפר את הנראות והדירוג של האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש.

בניית קישורים באמצעות תוכן – מה זה אומר ולמה זה מומלץ?

תוכן הוא דרך מצוינת לבנות קישורים ולהגביר את הנראות של האתר שרוצים לקדם במנועי החיפוש. על ידי יצירת תוכן מעניין, אינפורמטיבי ורלוונטי לקהל היעד שלכם, תוכלו למשוך את תשומת לבם של אתרים ובלוגרים אחרים שעשויים להתעניין בקישורים לתוכן שלכם. מהלך כזה יכול לעזור לשפר את הדירוג של האתר במנועי החיפוש ולהביא יותר תנועה וחשיפה לאתר. 

הטמעת קישורים במאמרים הם חלק חשוב בכתיבת תוכן ברשת האינטרנט. הם עוזרים לקוראים למצוא מידע נוסף על נושא מסוים, וכן גם מספקים אמינות למאמר שמפורסם. ניתן להשתמש בקישורים שמוטמעים בתוכן גם כדי להפנות את הקוראים למאמרים או לאתרים קשורים אחרים, זאת כדי לעזור להם להבין טוב יותר את הנושא עליו הם קוראים ולהעניק להם ערך ומידע. אפשרות נוספת היא להשתמש בקישורים כחלק מקריאה לפעולה, המכוונת את הקוראים לבצע פעולות מסוימות כגון הרשמה לניוזלטר או ביצוע רכישות. בנוסף ליצירת רשת קישורים עם פרסום של מאמרים ותכנים, בניית קשרים עם בלוגרים אחרים באמצעות תוכן יכולה גם כן לעזור לכם לבנות קישורים בטווח הארוך, ולא רק לצורך בניית פרופיל קישורים לתקופת זמן קצרה או זמנית. 

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין