רכישת קישורים לאתרים

רכישת קישורים לאתרים

בעבר, על מנת לקדם אתרים היה צריך לעבוד מאוד קשה. הדירוג של האתר בגוגל נקבע בהתאם לפרמטרים שונים וכל בעלי האתרים רוצים לענות עליהם על מנת להעלות את הדירוג של האתר בגוגל. כיום, בעלי האתרים יכולים לבצע רכישת קישורים לאתרים ולקדם את האתר. מה זה אומר? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

רכישת קישורים לאתרים

מהי רכישת קישורים לאתרים?

רכישת קישורים לאתרים היא למעשה רכישה של שטח בו ניתן לפרסם כתבה ולהוסיף קישור חיצוני שיוביל את הגולשים לאתר העסק שלנו. בדרך כלל הרכישה תהיה של כתבה המכילה בין 300 ל-700 מילים, 2 קישורים ותמונה. כל בעל אתר שרוצה לקדם את האתר שלו באופן אורגני יכול לבצע רכישת קישורים לאתרים ולבצע זאת ביעילות ובקלות. 

גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, מציע לגולשים תוצאות רלוונטיות בהתאם לחיפוש שלהם. תוצאות החיפוש מדורגות בסדר מסוים בהתאם לפרמטרים שונים כמו איכות התוכן, ביטויי מפתח וקישורים נכנסים. קישורים אלה הם קישורים שמובילים את הגולשים להיכנס לאתר שלנו מאתרים אחרים. כיום ניתן לבצע רכישת קישורים לאתרים בכל תחום ברשת החל מספורט ועד לחקלאות או אמנות. 

כיצד נעשה זאת נכון?

על מנת להצליח לקדם את האתר שלנו באופן יעיל שיניב תוצאות טובות חשוב שהקישורים שאנחנו רוכשים יהיו איכותיים. על מנת להיות בטוחים שהקישור שאנחנו רוכשים הוא איכותי יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים. אחד המרכזיים בהם הוא הנושא של האתר. על מנת שהקישור שלנו ייחשב לאיכותי ואורגני הוא צריך להתאים לנושא או לתחום בו עוסק האתר שבו יהיה הקישור. כלומר, האתר שיוביל את הגולשים והאתר שלנו צריכים להתאים בנושא ובתחום שלהם. ככל שהאתר יהיה מקצועי יותר, עם תוכן איכותי יותר והנושא שלו יהיה קשור לאתר שלנו כך הקישור ייחשב לאיכותי יותר ותהליך הקידום יהיה יעיל יותר. 

מה חשוב לקחת בחשבון ברכישת קישורים לאתרים?

כאשר רוכשים קישורים לאתרים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים:

  1. סוג האתר- קודם כל יש לקחת בחשבון את האתר שממנו אתם רוכשים את הקישורים. בחרו באתר רלוונטי לתחום שלכם או באתר חזק מאוד כמו לדוגמא אתר חדשות בו ניתן לפרסם תחומים רבים. 
  2. מיקום- לפני שאתם רוכשים קישורים לאתרים חשוב מאוד לבדוק מה המיקום של הקישור, כלומר, היכן הוא ימוקם באתר. בדקו האם מדובר בקישורים שמתאימים רק לקידום אורגני או שיכולים גם ליצור תנועה לאתר? מומלץ לבחור בקישורים שיוצרים גם תנועה לאתר. קישורים אלה ממוקמים בדפים עם הרבה צפיות. 
  3. המחיר- ברכישת קישורים לאתרים יש לקחת בחשבון את מחיר הרכישה. חשוב לבחון האם המחיר הוא חודשי או חד פעמי. ההמלצה היא לבחור ברכישה הכוללת מחיר חד פעמי, כך תוכלו לבחון האם הקישור משפיע על קידום האתר או לא. 

כיצד זה מסייע לקידום האתר בגוגל?

ציינו קודם, שעל ידי רכישת קישורים לאתרים ניתן לקדם את אתר העסק בגוגל. אך איך זה עובד? האלגוריתם של גוגל מדרג את תוצאות החיפוש על פי פרמטרים שונים. בעבר, הפרמטרים הללו כללו בעיקר את איכות האתר, איכות התוכן המועלה אליו, אורך התוכן וכמות הפעמים בהן מופיע ביטוי המפתח. בעקבות כך, בעלי אתרים רבים יצרו תכנים ארוכים שהכילו את ביטוי המפתח פעמים רבות, גם ללא סיבה. כך היו אתרים רבים עם תכנים לא איכותיים שדורגו במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש של גוגל. לכן, על מנת למנוע מצבים כאלה, גוגל הוסיפה פרמטר נוסף שישפיע על הדירוג והוא כמות הקישורים הנכנסים לאתר. גוגל מתייחסת לקישורים אלה כמו המלצה מהאתר המקשר לאתר היעד. כלומר, האתרים מהם יוצאים הקישורים מעידים על האתרים אליהם נכנסים הקישורים כי הם איכותיים וממליצים עליהם לאלגוריתם של גוגל. כך על ידי רכישת קישורים לאתרים, ניתן להעלות את הדירוג של האתר בגוגל ולקדם אותו ביעילות. כמו כן, על ידי הובלת הגולשים להיכנס לאתר שלנו אנחנו משפרים את מדד חשיבות הדפים של האתר ומשפרים את רמת הרלוונטיות של האתר בביטויים מסוימים. 

איך נבצע רכישת קישורים לאתרים?

כאשר אנחנו מדברים על רכישת קישורים לאתרים יש שני דברים שונים שאנשים חושבים. הדבר הראשון הוא שצריך לפנות לבעלים של אתרים חזקים ואיכותיים הקשורים לתחום של האתר שלנו. הדבר השני הוא שכאשר פונים לחברת קידום ומשלמים לה על מנת שתבצע קידום אורגני המחיר כולל גם תשלום לרכישת קישורים. אז חשוב להבין- רכישת קישורים לאתרים הוא שירות בפני עצמו. על מנת לרכוש קישורים יש לפנות לחברה המתמחה בבניית קישורים ולשלם לה על כך. בעת הרכישה חשוב מאוד לוודא שמדובר בקישורים איכותיים ומגוונים שיגיעו מאתרים טובים וחזקים. 

חשוב לשמור על גיוון

אחד הדברים החשובים ביותר בקידום בכלל וכך גם בקידום על ידי רכישת קישורים הוא גיוון. הגיוון מתבצע במספר היבטים שונים. קודם כל יש את ההיבט של התוכן. כאשר רוכשים קישורים לאתרים חשוב שהקישורים לא יהיו מבוססים על מילות מפתח בנאליות וכלליות. לשם כך יש לשמור על גיוון בביטויי המפתח וליצור פרופיל קישור טבעי ואמין ככל הניתן. היבט נוסף בו יבוא לידי ביטוי הגיוון הוא כתובות IP. כלומר, אנחנו רוצים שכאשר גוגל יסרוק את הקישורים שלנו, הם יהיו מאתרים המאוחסנים על שרתים שונים. בנוסף יש לגוון את בסוגי האתרים בהם נטמיע קישורים. לדוגמא- אתרי תשתית, אתרי חדשות, אתרים פרטיים, בלוגים ועוד. היבט נוסף בו עלינו לשמור על גיוון הוא מועד הטמעת הקישורים. חשוב לפזר את הקישורים על פני תקופה ארוכה ולא להטמיע עשרה קישורים ביום אחר. 

ומה לגבי SEO?

SEO, הם ראשי תיבות שלSearch Engine Optimization ופירושם הוא לבצע קידום אורגני לאתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. קיימים קריטריונים רבים המשפיעים על הדירוג של האתר בגוגל כאשר בהם ביטויי מפתח ומילות מפתח המתאימות לתחום בו האתר עוסק. כפי שציינו קודם, רכישת קישורים לאתרים מסייעת באופן משמעותי לקידום האורגני של האתר. הסיבה לכך היא שכאשר יש קישור איכותי שמוביל לדפים שונים באתר שלנו, זה תורם מאוד לתהליך הקידום האורגני ולשיפור המיקום של האתר שלנו בגוגל. חשוב לקחת בחשבון שבניית קישורים והטמעתם באתרים שונים הוא תהליך שלוקח הרבה זמן. במיוחד אם אין לכם קשרים מתאימים, התהליך עלול להיות ארוך ולכן כאשר אנחנו מבצעים רכישת קישורים לאתרים אנחנו יכולים לחסוך זמן ולייעל את התהליך. וכמובן שלא להתפשר על התוכן איכותי לאתר, מה שגולשים מעוד אוהבים תוכן עשיר עם נתונים, ומספרים וטבלאות.

כבר שנים שהפעולה של רכישת קישורים לאתרים מובילה לתוצאות פנטסטיות בכל הקשור להתברגות במנועי החיפוש במיקומים גבוהים יותר. עם זאת, רגע לפני שמזמינים חבילת קישורים מחברת קידום אתרים ושיווק דיגיטלי, חשוב לקחת בחשבון כמה פקטורים שישליכו על תהליכי ה-SEO של כל אתר. 

SEO הינו תחום שלם ומקיף אשר כולל בתוכו לא מעט פעולות שונות, אבל המטרה של כל אותן פעולות היא אחת – להוביל את האתר הנתון לראשית תוצאות החיפוש באינטרנט. לכן, חשוב לדעת כי קניית קישורים לאתרים היא אחד מאותן פעולות ראשוניות שצריך לבצע לאחר שמסיימים לבנות, לעצב ולתכנן חוויית UX\UI באתר אינטרנט. בתוך כך, הנה הפקטורים העיקריים שצריך לקחת בחשבון כאשר שוקלים רכישת לינקים לאתרים:

  1. עד כמה האתר המפרסם ותיק – ליתר דיוק, עד כמה הדומיין ותיק
  2. עד כמה האתר המפרסם רלוונטי למפורסם – רלוונטיות היא מילת המפתח לפרסום נכון 
  3. עד כמה האתר נחשב ספאמי – ישנה תוצאת SPAM SCORE לכל אתר שאותה חשוב לבדוק
  4. עד כמה האתר נחשב סמכותי – את דירוג ה-DA מומלץ לבדוק כבר בתחילת התהליך

רכישת קישורים לאתרים – "עשה ואל תעשה"

הדבר הכי חשוב לזכור כשיוצרים מאמר ממומן הוא, שהמאמר צריך להיות רלוונטי לקהל היעד. אלמלא רכישת קישורים לאתרים רלוונטיים לקהלי היעד, הפעולה יכולה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. זה כלל ה"עשה" שמהווה כלל אצבע לכל דבר. בפועל, זה אומר שהתוכן צריך להיות מעמיק בנושא שלו, אינפורמטיבי ומוסיף ערך מוסף לגולשים. מנגד, פרסום תוכן לא רלוונטי באתר הוא כלל "אל תעשה" מובהק. 

עוד כלל חשוב הוא, לקבל קישורים נכנסים אך ורק מאתרים חזקים. עד כמה חזקים? מומלץ לקבל קישורים מאתרי אינטרנט עם DA65 ומעלה. עם זאת, ישנם גם אתרים עם סמכות דומיין של DA35 אשר מסוגלים לספק תוצאות טובות בתהליכי הקידום. מנגד, כלל "אל תעשה" מובהק הוא, לקבל לינקים חינמיים מכל מיני אתרי ספאם. 

האם חובה לשלם על לינקים לאתרים?

ממש לא, לא חובה לשלם על לינקים לאתרים. בפועל, האלגוריתמים של גוגל בכלל מעדיפים שכל הלינקים המתקבלים לאתר יתקבלו בצורה אורגנית, כלומר טבעית. בצורה זו, אתרים מפנים לאתרים אחרים על סמך ידע וניסיון, מה שמהווה המלצה אמיתית ומהימנה עבור גולשים באינטרנט. בשטח, הדברים עובדים קצת אחרת. 

גוגל לא ממש מסמפטים את הפעולה של רכישת קישורים לאתרים, אבל הם מכירים בעובדה שכדי להתקדם בגוגל חובה לקבל הפניות מאתרי אינטרנט רלוונטיים. לכן, גוגל מפרסמים את תקנון "פינגווין" אשר לפיו נקבעים כללי בניית מערך לינקים נכנסים לאתרים. 

בשורה התחתונה, אם עושים את התהליכים האלו בצורה חכמה, גוגל יתייחסו בכבוד לרכישת לינקים ויקדמו את האתר בהתאם. במקרים אחרים, כאשר מתבצעת רכישת קישורים לאתרים בצורה לא נכונה, גוגל יכולים לתת עונש לאתר כזה או אחר, מה שמתבטא בד"כ בפגיעה בדירוגים במילות חיפוש מסוימות. 

כמה עולה רכישת קישורים לאתרים?

אם שואלים כמה עולה רכישת קישורים לאתרים, חשוב להכיר קודם כל מחירון רכישת לינקים לאתרים. הנה מחירים מומלצים עבור לינקים לכל סוגי האתרים בישראל:

סוג אתרים עבור רכישת לינקים  מחיר רכישת קישורים לאתרים מידע נוסף שכדאי לקחת בחשבון 
אינדקסים כלליים או אינדקס בנישה מסוימת החל מ-0 ₪ ועד עשרות שקלים, מקסימום 150 ₪ בדרך כלל. רבים מהאינדקסים הם חינמיים.  ככל שהאינדקס נישתי יותר ורלוונטי לתוכן המפורסם, כך יזכה לדירוג גבוה יותר. באופן כללי, אינדקסים נחשבים מקורות פחות מומלצים עבור רכישת לינקים ולכן מחיריהם בהתאם. 
אתרי חדשות בחו"ל בד"כ 550 – 750 $ לפחות. במקרים אחרים הפרסום יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים.  רכישת לינקים מאתרים אלו יכולה להיות מאוד אפקטיבית, במיוחד אם מדובר על אתרים בעלי שם עולמי.
פורטלי השוואות מחירים בעוד כי חלק מהפורטלים הם חינמיים (בד"כ הרישומים חינמיים בדומה לאינדקסים), פורטלים אחרים יגבו בין כ-250 ₪ – 750 ₪ לפרסום כתבה.  היתרון המרכזי באתרים הוא טמון בעובדה שיש המון פורטלים ובכל התחומים כמעט. לכן, התחרות בריאה והמחירים אטרקטיביים בהתאם. 
אתרי חדשות ישראלים הטווח רחב מאוד, יכול להתחיל ב-250 ₪ ולהסתיים גם ב-16,000 ₪. כלי מעולה עבור SEO בישראל, שכן אתרים אלו מהווים אוטוריטות במקרים רבים. 
אתרים המוקדשים לתוכן ובלוגים עלויות של עשרות ועד מאות שקלים בודדים ברוב המקרים.  אתרים זולים וזמינים מאוד, יתרונם טמון ביכולת למצוא בלוג בכל נושא בעולם כמעט. 
אתרי תמיכה ולוויין כ-250 – 850 ₪ בממוצע אלו בדרך כלל אתרים גדולים מאוד, לכן חשוב לאתר את המיקום המדויק בתוך האתר עבור הפרסום של התוכן.
מגזינים לפי תחומי עיסוק החל מ-250 ₪ ועד כ-1,500 ₪ עבור מגזינים בישראל. ישנם מגזינים בכל התחומים, לרבות עיצוב פנים, אנשי מקצוע, אנשי עבודת כפיים ועוד. היתרון טמון בגיוון הענק. אפשר לפרסם בכמה מגזינים שונים וליצור גיוון במערך הקישורים. 
אתרי ערים שונות בישראל כ-150 ₪ – 950 ₪  בין אם מחפשים לשווק קידום לוקאלי-מקומי בתל אביב, באר שבע, גבעתיים או מטולה, אפשר למצוא פורטל ייעודי לכך.
פורומים כלליים או מקצועיים  הרוב חינמיים בעלות 0 ₪, אחרים יעלו עשרות שקלים בודדים ברוב המקרים.  פחות מומלץ לבנות מערך לינקים באמצעות פורומים, שכן במקרים רבים מדובר בלינק שמוטמע בתוך תגובות בפורום. עם זאת, ישנם גם פורומים מקצועיים שנתפסים ברי סמכא בתחומם. 

 

טיפ אחרון, תמיד חשוב לערוך השוואת מחירים בין חברות קידום אתרים SEO עבור רכישת לינקים בתשלום. ההבדלים בין החברות יכולים להתבטא במאות ועד אלפי שקלים, אז חשוב לקחת זאת בחשבון. 

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין