קישורים איכותיים לאתר

קישורים איכותיים לאתר

מהם קישורים איכותיים לאתר?

קישורים איכותיים לאתר הם קישורים שמקשרים בין אתרים מסוימים לאתר שלכם. קישורים אלה משפיעים על מיקום האתר המקושר בתוצאות החיפוש. לשם כך יש ליצור קישורים ולהטמיע אותם במגוון אתרים באינטרנט. הקישורים הללו, יובילו את הגולשים לדף מסוים באתר העסק שלכם, כך שיוכלו להמשיך לקרוא או להתעניין על העסק ועל התחום אליו קשור. קישורים איכותיים לאתר מאפשרים לקדם אתרים, להעלות את הדירוג שלהם במנועי החיפוש ולשפר את הנוכחות של האתר ברשת. כשמדובר על פעולות כמו השגת קישורים איכותיים לאתרי אינטרנט, חשוב לזכור שישנם מספר גורמים מרכזיים אשר קובעים עד כמה אותם קישורים באמת יעילים. חשוב לדעת, קישורים מסוימים יכולים לגרום נזק לדירוגי האתר במילות מפתח וביטויים מסוימים. כדי לא לטעות בדרך, הנה המדריך השלם להשגת קישורים איכותיים לאתר. ניתן לקבוע את איכות הקישור לפי כמה וכמה פרמטרים שונים, לרבות טקסט העוגן ("אנקור") המשמש בקישור. במילים פשוטות, זהו בעצם הטקסט החשוב ביותר בלינק, ועליו לכלול מילות מפתח רלוונטיות הקשורות לנושא האתר. דוגמה של לינק לא איכותי: אם הלינק מדסקס בנושאי ייצור יהלומים, אבל שולח טקסט עוגן עם ביטוי כמו "פינוי אשפה כבדה בימי רביעי בגבעתיים", הרי שאין שום קשר בין הדברים. מעבר לרלוונטיות של הלינק, הנה עוד כמה פקטורים שצריך להיזהר

קישורים איכותיים לאתר

  • תכנים לא איכותיים – אם מחפשים קישורים איכותיים לאתר, חשוב להקפיד על שימוש בכותבי תוכן איכותיים. תכנים לא איכותיים יכולים להיחשב כספאם, מה שמעלה את ה-SPAM SCORE.
  • אתר עם דירוג DA (סמכות דומיין) נמוך – קישורים איכותיים לאתר חייבים להתקבל מאת אתרים עם DA של לפחות 35 ומעלה. אם אפשר לקבל לינקים מאתרים עם DA של 75 ומעלה, מה טוב. 
  • מערך לינקים לא מגוון – גם זה משהו שצריך להיזהר ממנו, מכיוון שהאלגוריתמים של גוגל דורשים גיוון במערך הקישורים של כל אתר (חשוב לקבל קישורים מכל מיני מקורות שונים).
  • אתרים ספאמיים – ספאם סקור (דירוג ספאם נע בין 0 ל-17) חייב להיות כמה שיותר נמוך כאשר מקבלים לינק מאתר מסוים. 

כיצד משיגים קישורים איכותיים לאתר? 

עד כה, מדריך זה כלל בעיקר את הפעולות שצריך להימנע מהן כאשר משיגים לינקים איכותיים לאתר. כעת, חשוב להבין כיצד משיגים את אותם קישורים איכותיים לאתרים. בשלב הראשון, חשוב לדעת שהאלגוריתמים של גוגל מעדיפים השגת קישורים אורגנית ככל הניתן. במילים אחרות, בעלי אתרים אחרים צריכים להחליט על דעת עצמם להפנות לינק לאתר מסוים. מהשיטות המקובלות להשגת לינקים הן:

  • החלפת לינקים בין אתרים, ככה ששני הצדדים מרוויחים 
  • יצירת בלוג המקבל הפניות מלינקים בצורה אורגנית 
  • הקמת אתר מספיק אינפורמטיבי ומעניין שמקבל לינקים לבד

אם האופציה של השגת קישורים אורגנית פחות אפשרית, אפשרי לשקול רכישת קישורים. אבל, גם כאשר רוכשים קישורים לאתר, חשוב לעשות את זה בצורה נכונה וחכמה. ההמלצה היא לעשות את זה לאט-לאט לאורך תקופה של כחצי שנה לפחות. אחרת, האלגוריתמים של מנועי החיפוש יבחינו בכך ויהיו עשויים לפגוע בדירוגי האתר. 

מותרת רכישת קישורים לפי הנחיות גוגל?

באופן כללי, רכישת קישורים נכנסים היא לא בדיוק רעיון מצוין, לפחות לא לפי הקריטריונים של גוגל. אם מחליטים לקנות קישורים נכנסים, תמיד קיים סיכון שהקישורים יהיו באיכות נמוכה ואולי אפילו יהיו קישורים ספאמיים. בתוך כך, פעולת רכישת הקישורים יכולה למעשה להזיק לאתר בטווח הארוך ואף להוביל לענישה מצד גוגל.

בפועל, רכישת לינקים איכותיים היא דבר אשר מתבצע בשטח כבר יותר מ-20 שנים תמימות. גוגל מודעים לכך ולכן הם מפרסמים כל הזמן הנחיות (כמו תקנון "פינגווין שחשוב להתעדכן בו תמיד). בהנחיות גוגל, מפורט לגבי הפרמטרים שקובעים מהם לינקים איכותיים ומהם קישורי ספאם. 

אם עושים אחד ועוד אחד, מבינים שגוגל מבינה עד כמה רכישת קישורים היא חלק בלתי נפרד מהעולם של קידום אתרים אורגני SEO. לכן, החברה מפרסמת הנחיות השגת קישורים איכותיים. כל עוד עושים את זה בצורה חכמה, סובלנית ונכונה, רכישת קישורים לאתר לא אמורה לפגע בדירוגים שלו או להוביל לענישה מצד גוגל. 

כמה עולים קישורים איכותיים לאתר?

אם הוחלט על רכישת קישורים איכותיים לאתר, חשוב להכיר את המחירים השונים של לינקים. עבור הצרכן החכם, רוכזה טבלת המחירים הבאה – מחירון רכישת לינקים איכותיים לאתרים:

מהיכן מגיע הלינק מחיר הלינק מידע נוסף
אינדקסים כלליים כ-15 – 55 ₪  בד"כ גוגל לא מעריכים לינקים כאלו כמו שהם מעריכים אתרים בנושא ספציפי
אינדקס נישתי  כ-75 – 450 ₪  חשוב יהיה למצוא את הנישה הקרובה ביותר לתחום עיסוק האתר
אתרי תוכן ומאמרים כ-200 – 550 ₪ חשוב שהאתר יהיה כמה שפחות כללי
אתרי חדשות כ-250 ₪ ומעלה אתרים אלו עשויים להגיע למחירים של 5,000 – 10,000 ₪ ומעלה
אתרי מגזין ממוצע של מאות שקלים  אתרי מגזין בד"כ לא עוברים את הרף של 1,000 ש"ח
אתרי לוויין כ-250 – 850 ₪  תלוי בתחום עיסוק האתר 
פורומים עשרות שקלים בודדים בד"כ פורומים מקצועיים יעלו כ-55 – 100 ₪ ומעלה

 

מחירים אלו אמנם מוגשים כהמלצה, אבל הם כן משקפים את השוק של רכישת קישורים איכותיים לאתרים. יחד עם זאת, תמיד מומלץ לערוך השוואת מחירים בין חברות קידום אתרים SEO כדי לאתר את נותני השירות הכי טובים. 

טיפים למציאת חברת קידום אתרים SEO

כדי להתחיל בבניית מערך לינקים איכותיים לאתר, חשוב קודם למצוא את חברת קידום האתרים הנכונה ביותר לסוג העבודה. חשוב לקחת בחשבון את תחום העיסוק של האתר, מיהם קהלי היעד שלו, כיצד ניתן להרחיב חשיפה לקהלי יעד חדשים ועוד. לאחר תכנון מוקפד ובניית אסטרטגיה, אפשר להמשיך לרכישת הקישורים.  בשלב הראשון והכי חשוב, יש לבקש להתרשם מתיק העבודות של חברת קידום האתרים. חשוב לבדוק מיהם הלקוחות של החברה, באילו דירוגים הם מופיעים במנועי החיפוש, מה הצפי לסיום הפרויקט וכו'. כל עוד מבררים את השאלות הנכונות, אפשר להתחיל לטפס מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי החיפוש האחרים. 

 

מה הופך קישורים לאיכותיים?

קישורים איכותיים לאתר כוללים מגוון מאפיינים שונים בהם-

  • קישורים מאתרי איכות- קישורים איכותיים בדרך כלל מגיעים מאתרים איכותיים ומובילים בתחום התואם את הנושאים והתוכן של האתר שלכם.
  • קישורים רלוונטיים- קישורים איכותיים מאתרים צריכים להיות קשורים לנושאים ולמילות מפתח של האתר שלכם.
  • קישורים המתאימים לקהל היעד- קישורים איכותיים הם קישורים מאתרים מובילים ומפורסמים בתחום המעניין את קהל היעד של האתר שלכם. 
  • קישורים טבעיים- קישורים איכותיים הם קישורים שנוצרו בצורה טבעית ואותנטית ולא בצורה מלאכותית או מוזרה.
  • קישורים מגוונים- קישורים איכותיים צריכים להיות מגוונים הן בסוג הקישור והן באתרים מהם הם מגיעים כמו מאמרים, בלוגים, פורומים, וכדומה.

 

כיצד בונים קישורים איכותיים לאתר?

בניית קישורים איכותיים לאתר כוללת מספר שלבים שונים-

  • יצירת תוכן באיכות גבוהה

קודם כל, על מנת לבנות קישורים איכותיים לאתר, חשוב מאוד ליצור תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין. על ידי יצירת תוכן איכותי הסיכוי שאתרים יסכימו להיקשר לתוכן ולאתר עולה. ככל שהתוכן שתיצרו יהיה מעניין יותר, מקורי יותר ואיכותי ותר כך יהיה קל יותר למשתמשים ולאתרים אחרים להתקשר אליו ולשתף אותו ברשת. ניתן ליצור תוכן ייחודי לאתר שלכם שכולל נתוני מחקר, חדשות מעניינות או סקירת מוצרים ייחודיים שאינם זמינים באתרים אחרים.

  • פרסום באתרים אחרים

על מנת לבנות קישורים איכותיים לאתר יש לפרסם את הקישור באתרים אחרים. ניתן לפרסם במגוון אתרים כמו עמודי בלוג, פורומים, ואתרי חדשות. פרסום באתרים כאלה עשוילהביא קשרים חדשים לאתר שלך. על מנת לבחור אתר להוספת הקישור יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו ציון האתר, כניסות אורגניות לאתר ואת התחום או הנושא של האתר. 

  • חשיפה במדיה חברתית

כיום, אחד הערוצים המרכזיים לקידום אתרים וכך גם לקישורים איכותיים הוא הרשתות החברתיות. כאשר תחשפו את התוכן שלכם ברשתות החברתיות, כגון טוויטר, פייסבוק ולינקדאין, אתם יכולים לקדם את האתר בצורה טובה ולהביא קשרים חדשים לאתר שלך.

  • יצירת קשרים עם אתרים קשורים

קישורים איכותיים לאתר מופיעים באתר שהנושא או התחום שלהם קשור לאתר שלכם. במידה שהנושא לא קשור גוגל רואה זאת כחוסר אותנטיות ועלולה להוריד את דירוג האתר. לכן, יש ליצור קשרים עם אתרים אחרים שקשורים לתחום של האתר שלכם ולבקש מהם להוסיף קישור שיוביל לאתר שלכם. 

  • שימוש בקישורים מחזוריים

עוד דרך להפיץ את המילה ולקבל קישורים חדשים לאתר שלך היא על ידי שימוש בקישורים מחזוריים. לשם כך יש לשלוח כתבות או תוכן לאתרים אחרים, עם קישור חזרה לאתר שלך, וכך ליצור מחזור של קישורים.

 

כיצד מטמיעים את הקישורים?

קישורים איכותיים לאתר הם קישורים שמוטמעים באתרים איכותיים ומובילים את הגולשים לאתר שלכם. ניתן להטמיע את הקישורים במגוון דרכים. קודם כל, הדרך הפשוטה ביותר היא להטמיע את הקישור על ידי כתובת URL. בשיטה זו, הקישורים מופיעים ככתובת URL ישירה. כאשר הגולשים ילחצו עליה הם יגיעו לאתר אליו הכתובת מקושרת. 

דרך נוספת שנחשבת לדרך הנפוצה והטובה ביותר היא להטמיע את הקישורים בטקסט לחיץ. בשיטה זו הטקסט למעשה מכיל כתובת URL ובעת לחיצה עליו הגולשים יעברו לכתובת אליה הטקסט מקושר. הטמעת קישור בטקסט מניבה את התוצאות הטובות ביותר. בדרך כלל הטקסט שמכיל קישור יופיע בצבע אחר משאר הטקסט, כאשר לרוב יהיה מדובר על כחול. 

עוד אפשרות היא להטמיע את הקישור בתמונה לחיצה. בשיטה זו, ברגע שהגולשים ילחצו על התמונה הם יגיעו לכתובת ה-URL שמקושרת לתמונה. 

בחירת האתרים 

בשביל לבנות פרופיל של קישורים איכותיים לאתר, חשוב לבחור נכון את האתרים אליהם נכניס את הקישורים. לשם כך יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים. 

  • ציון האתר- ציון האתר נקבע על ידי גוגל בהתאם לאלגוריתמים וכלים מתקדמים. הציון נע בין 1 ל-100 וככל שהוא גבוה יותר כך מדובר באתר חזק יותר. ככל שהאתר חזק יותר כך הקישורים שיוצאים ממנו נחשבים לחזקים יותר. 
  • כמות כניסות אורגניות לאתר- דבר נוסף שישפיע על בחירת האתר הוא כמות הכניסות האורגניות לאתר וכמות הביטויים המדורגים של האתר. 
  • וותק הדומיין- ככל שמדובר בדומיין ותיק יותר, כך הקישורים שיוצאים ממנו נחשבים לאיכותיים יותר. 
  • כמות קישורים- כאשר כמות הקישורים היוצאים מהאתר נמוכה יחסית, כך הם נחשבים לאיכותיים יותר. 
  • נושא/ תחום האתר ממנו יוצא הקישור- כפי שציינו קודם, חשוב מאוד להתאים בין נושא האתר המקשר לנושא האתר המקושר. כאשר אין קשר בין שני האתרים הללו, גוגל עלולה להוריד את הדירוג של האתר בגלל חוסר אותנטיות. לכן, חשוב להתאים בין הנושאים של האתרים ולוודא שהם קשורים אחד לשני. 

 

התייעצו עם מומחי קידום

בניית קישורים איכותיים לאתר היא לא משימה פשוטה והיא כוללת מגוון פעולות שונות. לא כל בעלי העסקים יודעים כיצד לקדם אתרים באינטרנט ומה הפעולות הכרוכות בדבר. ברוב המקרים בעלי העסקים מחזיקים בידע בסיסי על קידום אינטרנטי ולכן על מנת להיות בטוחים שאתם בונים קישורים איכותיים שיסייעו לכם בקידום האתר ויניבו את התוצאות הטובות ביותר, חשוב להתייעץ עם מומחי קידום. מומחי קידום יודעים כיצד לקדם אתרים בדרכים יעילות, הם יודעים מה צריך בשביל לבנות קישורים איכותיים לאתר. חשוב לוודא שאכן מדובר בקישורים איכותיים שיעלו את הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש ויגדילו את החשיפה שהוא מקבל. כך תוכלו להתעלות על המתחרים שלכם, לקדם את האתר בצורה יעילה ולשפר את הנוכחות שלכם ברשת. 

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין