קישור איכותי על פי גוגל

קישור איכותי על פי גוגל

מהם קישורים חיצוניים?

קישורים חיצוניים הם היפר לינקים או קישורים מאתרים מסוימים שמובילים לאתר שלכם. מדובר בקישורים שמוטמעים באתרים ברחבי הרשת ומקשרים לאתר שלכם. הגולשים באתרים המקשרים יוכלו להגיע לאתרי היעד בקלות וכך להמשיך לקרוא או להתעניין בעסק או בתחום אליו קשור. על ידי הטמעת קישורים חיצוניים ניתן לקדם את אתר העסק שלכם. הקישורים הללו הם בעלי כוח רב בקידום מאחר שמשפיעים על מיקום האתר המקושר ועל הדירוג שלו במנועי החיפוש. על ידי הטמעת קישורים חיצוניים תוכלו לשפר את הנוכחות של האתר שלכם ברשת ולקדם אותו ביעילות. 

קישור איכותי על פי גוגל

בהחלט יש כמה טיפים שמאפשרים קידום אתרים SEO טוב יותר, ואחד הטיפים החשובים הוא להשיג לינקים איכותיים. מה הוא קישור איכותי ע"פ הפרמטרים של גוגל? האם הקריטריונים ללינקים איכותיים השתנו לאחרונה בעקבות מהפכת ה-AI? הנה כל המידע, המדריך המלא להשגת לינק איכותי. 

אפשר להתחיל מהסוף ולהגיד שהמטרה הסופית, כאשר מדברים על לינק איכותי ע"פ קריטריונים של גוגל, היא – ליצור מערך קישורים שלם ש-Google מעריכה כמועילים לגולשים. במילים אחרות, גוגל מחפשים קישורים שמספקים איזשהו ערך מוסף. בתוך כך, יש כמה פקטורים שמשפיעים על האיכות של לינקים ועל האיכות של תוכן המוטמע בלינקים. חלק מהפרמטרים שמשליכים על האיכות של מערך לינקים הם:

  1. איכות הקישור – כשמדובר בבניית מערך של קישורים איכותיים על פי גוגל, האיכות היא תמיד המפתח. האלגוריתמים של גוגל מעריכים יותר את הקישורים המועילים ואת אלו שמסוגלים להוסיף ערך לחוויית המשתמש.
  2. רלוונטיות – תמיד כלל האצבע הוא, שהקישורים צריכים להיות רלוונטיים וקשורים לנושא או לתוכן שממנו הם מקושרים ואליו הם מקשרים. לדוגמה, חברת גיזום עצים אשר מפנה לינק לחברת בניית דק עץ לחצר.
  3. סמכות דומיין (DA) – לפי הקריטריונים של גוגל, חשוב שהקישור יגיע ממקור סמכותי. אם לא יודעים כיצד לבדוק DA, אפשר להתנסות עם כלים כמו MOZ או Ahrefs, שהם אמנם בתשלום, אבל יש בהם כמה פונקציות חינמיות. בתוכנת "מוז", למשל, אפשר לבדוק DA בחינם.
  4. איכות התוכן – כשם שהלינק צריך להגיע ממקור איכותי, ככה גם התוכן חייב להיות מוסיף ערך ואפילו חווייתי. כיצד ניתן ליצור תוכן חווייתי? זו כבר האומנות של כותבי תוכן מקצועיים בתחום ה-SEO האורגני. 
  5. גיוון לינקים – כדי ליצור מערך לינקים איכותי, גוגל דורשים שהלינקים המקשרים לאתר מסוים יהיו לינקים מגוונים. עם זאת, לא מומלץ ליצור מצב בו אתר מסוים מקבל המון לינקים מאתר ספציפי אחר. הלינקים צריכים להגיע ממגוון מקורות. 

בניית קישורים איכותיים

יצירת תוכן באיכות גבוהה ביצירת קישורים איכותיים חשוב לשים דגש על התוכן אליו הם מקושרים. בדרך כלל הטמעת הקישורים החיצוניים תהיה חלק מכתבה שמפורסמת באותו אתר. כתבות אלה צריכות להיות כתבות מעניינות ולכלול תוכן איכותי. ככל שהתוכן יהיה יותר מעניין, יותר מקורי ויותר איכותי כך הקידום יהיה יעיל יותר. מומלץ ליצור כתבות תוכן שכוללות נתוני מחקר, חדשות מעניינות או סקירת מוצרים ייחודיים שאינם זמינים באתרים אחרים
פרסום במגוון אתרים בניית קישור איכותי על פי גוגל כוללת פרסום במגוון אתרים שונים. לשם כך פרסמו את הקישור בסוגי אתרים שונים כמו אתרי תוכן, עמודי בלוגים, פורומים או אתרי חדשות. כאשר תגוונו במקורות הפרסום הקישורים ייחשבו לאיכותיים יותר. על מנת לבחור את האתרים בהם תטמיעו קישורים יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו ציון האתר, וותק האתר ולהתאים בין הנושא שלו לנושא של האתר שלכם
חשיפה במדיה חברתית הרשתות החברתיות הפכו לאחד מהערוצים המרכזיים לקידום אתרים. על מנת לבנות קישורים איכותיים מומלץ להיעזר גם ברשתות החברתיות כולל פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין
שימוש בקישורים מחזוריים דרך נוספת לקידום האתר ולבניית קישור איכותי על פי גוגל היא להשתמש בקישורים מחזוריים. לשם כך יש לשלוח כתבות לאתרים אחרים ולכלול קישור שיוביל חזרה לאתר שלכם. כך תוכלו ליצור מחזור של קישורים

כיצד מזהים לינקים לא איכותיים? 

כאשר יודעים מה מחפשים, בדרך כלל די קל לזהות קישורים באיכות נמוכה. למשל, קישורי ספאם הם משהו שרוב האנשים מזהים ברגע. מדובר על קישורים ללא שום ערך וללא מענה לצרכים של הגולש. זאת, בעוד כי לינקים איכותיים מספקים תשובות, חד וחלק. אפשר לשים לב, כאן בתחילת המדריך להשגת קישור איכותי על פי גוגל, מיד סופקו תשובות בצורה של קריטריונים ללינקים איכותיים. 

על פי גוגל, תוכן הכולל תשובות חד משמעיות, יהיה איכותי יותר מאשר תכנים שהולכים סחור-סחור מסביב לנושא מסוים. לכן, כאשר מטמיעים תכנים בלינקים, חשוב שהתכנים האלו יהיו מדויקים ככל הניתן. זאת לא בעיה גדולה למצוא בימינו כותבי תוכן בעלויות מאוד נוחות, בד"כ החל מ-0.11 – 0.15 אגורות למילה. אם צריך להשקיע קצת יותר, זה יהיה שווה את זה.

קראו עוד: שירות בניית קישורים חיצוניים

מה עושים אם לינקים לא איכותיים מפנים לאתר?

לא פעם, אנשים רוכשים דומיין מסוים והם חושבים שהם מתחילים דף נקי עם אותו דומיין. אבל בפועל, הם לא יודעים שהדומיין הזה אולי היה שייך פעם למישהו אחר. כאשר זהו המצבר, ייתכנו לינקים מסוימים אשר מפנים עדיין לדומיין הזה, ולא בטוח שהלינקים האלו רלוונטיים לאתר החדש שהוקם על הדומיין. 

בנוסף, לעיתים בעלי אתרים מסוימים מחליטים להפנות לינקים על דעת עצמם, ולא תמיד הלינקים האלו יהיו איכותיים או בכלל רלוונטיים כאשר דומיינים מתחלפים. במצבים אלו, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות לבעלים של האתר ולבקש מהם בנימוס להסיר את הקישור. 

אם לא יודעים מי הבעלים, אפשר לבדוק את הנתון הזה באתרים כמו WHOIS ואתרים אחרים. אם הבעלים של האתר לא מסכימים להסיר את הקישור, אפשר להשתמש בכלים של גוגל כדי לבקש מהאלגוריתמים להתעלם מהקישור. הכלי הזה נקרא "disavow". 

אז, כיצד משיגים קישור איכותי על פי גוגל לאתר? 

זה לא סוד גדול שרוב בעלי האתרים מעדיפים רכישת לינקים מאשר השגתם בצורה אורגנית. עם זאת, חשוב לדעת שהאלגוריתמים של גוגל לא מסמפטים במיוחד את הפעולה הזאת של רכישת קישורים. מצד שני, אין מה לעשות, זו השיטה הנפוצה ביותר בימינו להשיג לינקים, וגוגל בהחלט מודעים לכך. 

מכיוון שהדרך של השגת קישורים היא לא רק בצורה אורגנית אלא גם בתשלום, גוגל מציבים קריטריונים מסוימים (אותם קריטריונים שצוינו בתחילת המדריך הנוכחי) שמאפשרים לקבוע את איכות הלינק. כאשר הלינק נרכש לשם הרכישה ולא לשם הערך המוסף שגוגל דורשים, אותו לינק מסומן כספאם או כלינק באיכות נמוכה, מה שעשוי לפגוע בדירוגים של האתר. 

יתרונות וחסרונות בשיטות להשגת לינקים 

כדי להבין יותר לעומק את היתרונות והחסרונות אשר טמונים בשיטות השגת לינקים, כדאי לעבור על המידע הבא:

שיטת השגת לינקים הפעולות המתבצעות התוצאה יתרונות חסרונות עלויות
קידום אתרים אורגני SEO המתבטא ב"ניפוח" הבלוג באתר כתיבת תכנים רבים בתחום האתר ובתחומים משיקים לאחר עבודה מאומצת אבל משתלמת, הבלוג של האתר יהיה מלא בערך מוסף. ככה, אתרים אחרים יפנו לינקים לאתר הזה באופן טבעי. מינימום עלויות. בנוסף, יש שליטה מלאה על התכנים המוזנים לאתר עבודת כתיבת תוכן רבה עלויות בעיקר עבור כותבי תוכן ועבור מזיני תכנים לאתר (אלא אם עושים זאת לבד)
רכישת לינקים ניתן לרכוש לינקים מכל הסוגים דרך חברות קידום אתרים וכן שיווק דיגיטלי אפשרויות נרחבות של מגוון ענק של אתרים אשר מפנים בתשלום אפשר לבנות מערך לינקים בצורה מהירה וממוקדת עשוי להיות יקר (מאות שקלים עד אלפי שקלים ויותר) בד"כ מחיר לינקים איכותיים נע בין כ-350 ₪ – 950 ₪ ומעלה. חלק מהלינקים גם יכולים לעלות אלפי דולרים (כן, דולרים). 

 

לסיכום, ההמלצה הכי חמה היא להשקיע בכל היבטי הקידום האורגני של האתר, הן מבחינת הזנת תכנים בבלוג והן בבחינה של להשיג קישורים בתשלום בצורה חכמה ורלוונטית. באופן הזה, עם הזמן, האתר יטפס בוודאות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. 

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין