כתבה שיווקית

כתבה שיווקיתמהי כתבה שיווקית ובשביל מה צריך אותה? האם פרסום כתבות שיווקיות הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי קידום אתרים SEO? כמה עולה פרסום כתבה שיווקית ובמה תלוי המחיר? הנה כל המידע, במדריך הבא לפרסום כתבות שיווקיות באתרי אינטרנט מובילים בישראל ובעולם. 

פרסום כתבה שיווקית מצריך מבעלי האתרים 0 מעורבות, אבל אין ספק שזה יהיה מבורך אם בעלי האתרים ייקחו חלק מתהליכי השיווק שלהם. כך או כך, עיקר המטלה בדרך כלל נופלת על חברות קידום אתרים SEO וכותבי תוכן, כאשר המטרה היא תמיד זהה – להציג את בית העסק בצורה המדויקת והמחמיאה ביותר. כאשר מעוניינים לפרסם כתבה שיווקית, כדאי לשים לב לקריטריונים הבאים אצל האתר המארח:

  • הוותק של האתר – ותק דומיין הוא מרכיב חשוב בבחירת אתרים מארחי פרסום.
  • הרלוונטיות בין האתרים – חייבת להיות רלוונטיות בין האתר המארח לאתר המפורסם. 
  • תוצאת הספאם של האתר המארח – השאיפה היא ספאם סקור כמה שיותר נמוך כמובן. 
  • פייג' ראנק (PAGE RANK) של האתר המארח – מדד זה מציג את כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר המארח. 

מהיכן הגיעו הכתבות השיווקיות?

כל מי שאי פעם התעסקו עם קידום אתרים SEO, שיווק דיגיטלי, פרסום ברשתות החברתיות וכולי, בטוח שמעו ש-"התוכן הוא המלך". והאמת היא, שהמשפט הזה קיים עוד מימי המערות. כן, כן, עוד מאז שהיינו האדם הקדמון, היה חשוב  לנו להעביר את הסיפור שלנו הלאה לדורות הבאים. היינו מציירים על קירות המערה, כותבים מידע, מזהירים מפני סכנות ועוד. 

זה לא מאוד שונה מאשר הזמנים הטכנו-דיגיטליים של היום, בהם אנחנו עדיין מחפשים להוציא את הסיפור שלנו החוצה. במקרה של עסקים, להפיץ את הבשורה השיווקית או המסר המקצועי. וכזאת היא כתבה שיווקית באינטרנט, שמאפשרת בעצם את פרסום המוצר, השירות או המסר השיווקי של עסק נתון. 

10 שאלות שצריך לשאול על כתבות שיווקיות

  1. שאלה: איזה סוג של תוכן צריך לכלול במאמר שיווקי?

תשובה: הכי חשוב, לשמור על תוכן רלוונטי ומעודכן ככה שיהיה ניתן לספק באמצעותו ערך מוסף לגולשים. כמו כן, כדאי לכלול טיפים, דגשים או עצות מעשיות כיצד להשתמש במוצרים או בשירותים שהכתבה משווקת.

  1. שאלה: מה אפשר לכלול בכתבה שיווקית מלבד טקסט?

תשובה: מלבד טקסטים, אפשרי לשלב פן של ויזואליות במאמרים, כמו למשל תמונות, קטעי וידיאו, אינפו-גרפיקה וכל דבר ויזואלי אחר שעוזר להמחיש את הנקודות שהכתבה מדסקסת בהן.

  1. שאלה: היכן כדאי לפרסם את המאמר השיווקי? 

תשובה: יש המון מקומות לפרסם מאמרים שיווקיים, כולל אתרי חדשות בערים שונות בארץ או בעולם, פורטלים, אינדקסים ועוד.

  1. שאלה: ניתן לפרסם כתבות שיווקיות גם ברשתות החברתיות?

תשובה: אכן כן, פרסום כתבה שיווקית אפשרי גם בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכן לינקאדין. 

  1. שאלה: כיצד מודדים הצלחה עם מאמר שיווקי? 

תשובה: מדידת הצלחה של פרסום כתבה שיווקית תלויה בסוג התוצאות שבעלי האתר רוצים להשיג (המממנים של הכתבה). באופן כללי, מומלץ להשתמש בכלים כמו גוגל אנליטיקס כדי לבדוק איזה סוג של טראפיק הגיע ובאילו ביטויי חיפוש אותם גולשים השתמשו כדי להגיע לאתר. 

  1. שאלה: כמה עולה פרסום כתבה שיווקית?

תשובה: אלו הם המחירים המומלצים לפרסום כתבות שיווקיות:

סוג אתר מפרסם מחיר כתבה שיווקית באתר 
אתרי חדשות ישראלים 250 ₪ – 950 ₪ ומעלה
פורטלים של ערים בארץ 100 ₪ – 550 ₪ ומעלה 
אינדקסים כלליים או אינדקס נישה 50 ₪ – 350 ₪ ומעלה 
אתרי לוויין 250 ₪ – 850 ₪ 

 

  1. שאלה: איך מוצאים אתרים איכותיים לפרסום כתבה שיווקית?

תשובה: הדרך הטובה ביותר לפרסם תוכן שיווקי היא, לפנות לאתרים המתמקדים בנושאים הקשורים לאותו מאמר ממומן. אין שום היגיון בפרסום מאמר על תיקון שטיחים בעבודת יד, אם אותו מאמר מפורסם באתר של חנות תכשיטים.

  1. שאלה: מה לקחת בחשבון בבחירת אתר אינטרנט לפרסום מאמרי שיווק?

תשובה: הכי חשוב, לחשוב על הקהל שאליו מנסים להגיע ולחפש אתרים המתאימים לדמוגרפיה הזאת. אם אפשר לערוך מחקר שוק לפני פרסום הכתבה, מעולה. כמו כן, חשוב לוודא שהאתר המארח אמין, שכן זה ישקף באופן חיובי על הכתבה השיווקית שמפרסמים. 

  1. שאלה: יש מידע ספציפי שחובה לכלול בכתבה שיווקית?

תשובה: בסופו של דבר, הכל תלוי במטרת המאמר השיווקי. אם מעוניינים ליידע את הקוראים על נושא מסוים, לספק טיפים, "לחנך" את קהל היעד לגבי מוצר חדש וכולי, חשוב לכלול את המידע הכי ספציפי ומדויק לסוג השירות המפורסם בכתבה. במילים אחרות, לא ללכת סחור-סחור סביב נושא מסוים, אלא לספק תשובה ומענה ל"מצוקת" הלקוח.

  1. שאלה: מי מספק את השירות של פרסום כתבות שיווקיות?

תשובה: חברות קידום אתרים שעוסקות בתחומי SEO, קידום ממומן, פרסום ברשתות החברתיות ועוד. כמו כן, ניתן למצוא בארץ גם חברות פרטיות אשר עוסקות ספציפית בתחום של רכישת לינקים, בניית מערך קישורים, פרסום כתבות שיווקיות וכן הלאה. 

אתם מחפשים דרכים פרקטיות כדי לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש? כל מקדם אתרים יודע שבשביל לקדם אתר צריך לעבוד בצורה היקפית. קידום אתרים הוא מונח כולל למספר אסטרטגיות, ואין למעשה אסטרטגיה נכונה מכיוון שהאלגוריתם של גוגל לא ידוע וגם משתנה בעל זמן נתון. מה שכן בטוח הוא שגוגל מקדמת תכנים איכותיים, אז איך הופכים כתבה שיווקית לאיכותית? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מהי כתבה שיווקית?

מכירים את זה שאתם מחפשים דבר מסוים באינטרנט ולאחר מכן מתחילות לקפוץ לכם כתבות בנושא? זה בדיוק כתבה שיווקית שעובדתלכל כתבה שיווקית יש תכנון אסטרטגי כדי שהוא יגיע אליכם, או מצד שני בשביל להגיע לדירוגים הגבוהים במנועי החיפוש נכון ומטרגטת את קהל היעד בצורה נכונה. לכל כתבה שיווקית יש תכנון אסטרטגי כדי שהוא יגיע אליכם, או מצד שני בשביל להגיע לדירוגים הגבוהים במנועי החיפוש. התהליך של יצירת קמפיין אינו מסתכם במאמר אחד, מדובר על מספר רב של שלבים שלרוב כוללים יותר מכתבה בודדת.

למרות שזה נשמע די פשוט, לא פשוט בכלל להפוך את המאמרים לזמינים לקהל. היום אנשים מעדיפים סרטונים או שכלל לא ממהרים לקרוא אלא להציץ במספר פסקאות. אם התהליך שלכם פועל בצורה נכונה, הקהל שלכם יישאר לקרוא את הכתבה – אתם רק צריכים לדעת למצוא את הקהל הנכון וכמובן, להנגיש את הכתיבה בהתאם לנישה שלכם.

עכשיו נתחיל לדבר בצורה יותר פרקטית.

מה היעד שלכם?

לכל כתבה שיווקית יש אסטרטגיה שעומדת מאחוריה, ולכל אסטרטגיה יש מטרה שעומדת מאחוריה. האם המטרה שלכם היא להגדיל את מספר הלידים? למשוך קהלים חדשים? להגדיל מכירות? להכיר בשירותים שאתם מציעים? להעשיר את הידע של הקורא? כל המטרות האלה מובילות אותנו דרך צינור אחד –תוכן איכותי. אנחנו צריכים להבין מה התועלת בהגדלת התנועה באתר שלכם. ברגע שיש לנו תשובה לגבי היעד, אנחנו נדע לעבוד לפי תוכנית פעולה הדוקה ונוכל להיות במעקב אחריה. לפניכם מספר טיפים לכתיבה שיווקית איכותית:

  1. מה הנישה שלכם? עליכם לזהות מה הנישה של הקהל שלכם. בהתאם לכך תוכלו לכתוב מאמרים בהשראת הנישה. נישה מתחילה לא רק מנושא, אלא גם מדרך כתיבה. צריך גם להיות ממוקדים. אנחנו רואים לא מעט אתרים שפועלים בכמה וכמה גזרות. גם אם אתם רואים אתרים פופולריים כמו YNET שמלבד לחדשות יש להם מוצרי חשמל או שירותים אחרים תדעו שאותו אתר צבר את האמון בקהל לפני שהתפתח להיות אתר "כולבו".
  2. כותרות – הדבר החשוב ביותר היא הכותרת שלכם, זה מה שגורם לקהל להמשיך לקרוא. אנחנו צריכים להתייחס לכתבות שיווקיות בדיוק כמו רושם ראשוני, ה-3 שניות הראשונות הן אלו שיכריעו אם תתקבלו או לא. הכותרות גם גורמות לקהל להמשיך לקרוא וגם משפרות אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO). כדי לבחור כותרת איכותית אתם צריכים שלושה דגשים: תמצות, מקוריות והצבת מילות מפתח בכותרת.
  3. איכות, איכות, איכות – כתבו מאמרים איכותיים, אל תתפשרו על פחות. תחשבו על זה בצורה פשוטה, היום התחרות גדולה מאי פעם – איך אתם גורמים לעצמכם לבלוט החוצה? תהיו בטוחים שרבים לא דוגלים בתוכן איכותי וזה בדיוק המקום שלכם לתת ערך מוסף לגולשים.
  4. גובה העיניים – אנחנו ממליצים (אך אחרים יכולים לא להמליץ) לכתוב בגובה העיניים. אין צורך לדבר בשפה גבוה או לעבוד לפי כתיבה מסודרת, צאו מהתבנית. אנשים אוהבים שכותבים להם בגובה העיניים, בדיוק כמו שאתם מדברים עם חבר.
  5. אורך מאמר – דעו להתאים את אורך המאמר בהתאם לקהל היעד שלכם ובהתאם לנישה שלכם. גם אם הנישה שלכם מחייבת אתכם לכתוב מאמרים ארוכים, עדיין אנחנו ממליצים לחלק את הפסקאות בצורה נכונה בה אין פסקה עם יותר מ-150 מילים. לרוב מאמרים באורך של עד 600 מילים יהיו מעולים, עבור תכנים מסוימים נרצה גם 1,000 מילים ויותר.
  6. שיתוף – אל תתנו לכתבות שלכם לשבת רק באתר שלכם או באתרים חיצוניים. המטרה שלכם לשתף בכל רשת חברתית קיימת (שקשורה לקהל שלכם). שיתוף ברשתות החברתיות יכול להוביל להגדלה משמעותית של כניסות לאתר ובכך גוגל תדע לתמוך באתר שלכם.
  7. קישורים – כתבה שיווקית לא חייבת להיות מפורסמת רק באתר שלכם. יש לכם אפשרות לפרסם כתבות בקישורים חיצוניים. מבין שלושת הפעולות שגוגל אוהבת באתרים הראשונה היא קישורים חיצוניים. קישור חיצוני היא כתבה שיווקית המפורסמת באתר מסוים, הקישור מוביל לאתר שלכם או לעמוד כלשהו באתר שלכם. היתרון הוא שגם אתם זוכים לחשיפה גבוהה במכה, וגם גוגל תקדם אתכם. שימו לב, בשביל זה אתם צריכים לקנות קישורים או שיתופי פעולה.

מהם היתרונות של כתבה שיווקית?

יש יתרון אחד מרכזי של כתבה שיווקית והוא שיפור תוצאות חיפוש אורגניות, מעבר ליתרון הזה ריכזנו עוד מספר יתרונות:

  1. כתבה שיווקית יכולה למשוך קהלים שלא הכרתם.
  2. כתבות שיווקיות בונות את המוניטין של האתר שלכם. אתם בוודאי מכירים אתם פופולריים שאליהם אתם נכנסים או מעדיפים להיכנס בתוצאות החיפוש – גם אם הם מדורגים במקום שלישי ואפילו רביעי. כתבות איכותיות בונות מוניטין חיובי.
  3. כתבה שיווקית באתרים חיצוניים יכולה לגרור לאתר שלכם קהלים שאתם לא ציפיתם שיגיעו, ואפילו להעביר את הקישור מאדם לאדם.
  4. בניית שפה – היתרון האחרון של כתבה שיווקית הוא השפה שלכם. אתם בכל כתבה יכולים להציב את הכללים מחדש, אתם קובעים מה השפה שלכם ובהתאם לכך אתם ממתגים את האתר שלכם.

 

מה המחיר של כתבה שיווקית?

המחיר של כתבה שיווקית נע במנעד רחב, הסיבה לכך היא שאין באמת אכיפה בנוגע למחירים, כל אחד יכול להציע מחיר אחר. כאשר יש תחרות המחירים יכולים להגיע לתחתית חדשה, כבר ראינו כותבי תוכן שמציעים תכנים שיווקיים במחיר של 50 ש"ח למאמר של 1,000 מילים. מצד שני, הכתבה אינה כוללת את כל הדגשים שציינו. אם אתם מחפשים מקדם אתרים שיבנה לכם אסטרטגיה טובה לכתבה שיווקית איכותית אתם צריכים לשלם על המכלול. המכלול כולל מחקר מילות מפתח, בדיקה של מי המתחרים שלכם, קישורים חיצוניים וכמובן השכרת שירותיו של כותב תוכן מקצועי.

אם אתם לא מוכנים להתפשר על מקצועיות המחיר של כתבה (כולל כל הדברים שציינו) ינוע בטווח של 350 ש"ח ומעלה לכתבה. יש כותבי תוכן ומקדמי אתרים שיכולים גם לדרוש מחיר גבוה יותר, כמו לדוגמא 1,000 ש"ח לכתבה (אותו מספר מילים). כפי שציינו, התחום הוא מאוד גמיש אבל חשוב שלא להתפשר על מקצועיות ורמת התוכן.

לסיכום, כדאי לפרסם כתבות שיווקיות?

בסופו של דבר, באמת שהכול עניין של מטרות עסקיות ושיווקיות. אך יחד עם זאת, בעולם הדיגיטלי של היום, כל עסק ועסק יכול להרוויח תועלת משיווק דיגיטלי הכולל, בין היתר, גם פרסום כתבות שיווקיות ברחבי הרשת, הרשתות החברתיות וכדומה. 

אם לא בטוחים כיצד לבנות את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, ההמלצה היא לשבת לפגישה (אפשר גם ב-ZOOM) עם חברת קידום אתרים SEO ושיווק דיגיטלי. עם העצות הנכונות, המידע והכישורים הנדרשים, כל אתר יכול להתחיל לטפס למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. הטיפוס במעלה תוצאות מנוע החיפוש תלוי בכמה פקטורים שונים, ביניהם גם פרסום כתבות שיווקיות ובניית מערך לינקים חזק. 

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין