קניית קישורים

קניית קישוריםקניית קישורים היא פעולת קידום מוכרת וידועה. האלגוריתם של גוגל די מקדם אתרים שנעזרים בקישורים חיצוניים ופנימיים אך מצד שני, גם עשוי להעניש את אותם אתרים. נסביר, עניין קניית קישורים הוא מורכב, הוא תלוי בהרבה גורמים ומי שלא יודע להתנהל נכון אל מול קישורים יכול למצוא את עצמו פוגע באתר שלו יותר מאשר מועיל. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם חייבים לדעת על קניית קישורים.

מהם קישורים?

אז מה זה בניית קישורים ומה הם קישורים? לרוב התבנית של קישור תהיה במצב בו אתם כותבים עבור אתר אחר תוכן מסוים אשר כולל מילות מפתח לרוב. במהלך המאמר יופיעו אנקורים אשר הם מנתבים את הקורא בלחיצה לאתר שלכם או לעמוד מסוים של שירות. ניקח דוגמא נפוצה, אם אתם עכשיו מפרסמים באתר גיימינג המלצה על מחשב (אתם חנות מחשבים) הקישור יכול להיות לדף המכירה. הקישורים יכולים להיות גלויים עם הנעה לפעולה כמו "לחצו כאן", או מצד שני יכול להיות שבעצם הקישור הוא מילת מפתח מסוימת "מחשבים מומלצים לשנת 2023". 

העניין המורכב מול גוגל הוא למעשה שגוגל לא מאשרת קנייה של קישורים לקידום אורגני, אלא שיתופי פעולה. מדובר כמובן על נתונים די יבשים מכיוון שרוב האתרים קונים ומוכרים קישורים, אך מי שעושה זאת בצורה לא נכונה יכול לפגוע בהליך הקידום שלו. גוגל מעודדת שיתופי פעולה ברשת, ולרוב קישורים יכולים בהחלט להיות שיתוף פעולה. קניית קישורים או שת"פ של קישורים מתבצעת בשביל קידום מוצר, קידום לאסטרטגיית שיווק, יחצנות ועוד. אפשר לדמות קניית קישורים כמו פניה לאושיית רשת כלשהי לצורך שיווק המותג שלכם.

המחירים של קניית קישורים לקידום אורגני משתנים בהתאם לסוג הקישור, סוג האתר והמיקום של הקישור באתר. ככל שהקישור נמצא במקום יותר בולט לעין הוא נחשב ליותר יוקרתי. וכמובן שיש חשיבות למקום ממנו אתם רוכשים את הקישור ולמקום בו אתם ממקמים את הקישור. קיימים שני סוגים של קישורים: קישור פנימי וקישור חיצוני.

מהו קישור פנימי?

קישור פנימי הוא קישור ללא עלות, קישור שמוביל מדף אחד באתר שלכם לדף אחר באתר. שימו לב, גם כאן חשוב לבחור נכון את הקישור, את המיקום ממנו יוצא הקישור והמקום אליו הקישור מוביל. ברגע בו אתם מפרסמים קישורים לחינם גוגל יודעת לזהות את זה. הזיהוי מבוצע במגוון שיטות, אף אחד לא באמת יודע לזהות איך בדיוק פועל האלגוריתם של גוגל אבל מן הסתם מדובר על מספר לחיצות, שהייה באתר, העתקות ועוד. קישור פנימי הוא גם חלק חכם ומורכב בתהליך קידום האתר.

מהו קישור חיצוני?

קישור חיצוני הוא קישור שמוביל לאתר שלכם. זאת אומרת, אתם יכולים לפנות לאתר מסוים ולבקש ממנו לפרסם כתבה כלשהי (לרוב אתם תצטרכו לדאוג גם לכתבה). לפי נתונים מסוימים כמו PR, DR (נתונים המשקפים את טיב הקישור) אתם תוכלו לראות האם האתר מתאים לכם. קישור חיצוני וקישור פנימי שניהם כלים שיווקיים יעילים וחשוב לדעת להשתמש בהם בצורה נכונה ולא להעמיס את האתר בקישורים בבת אחת. ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים לקניית קישורים.

מהם הדגשים ליצירת קישורים?

רלוונטיות הדבר החשוב ביותר היא מציאת אתרים רלוונטיים. מה זה אומר? אם אתם בוחרים באתר שיש לו הרבה כניסות אך הוא אינו רלוונטי לאתר שלכם אתם פוגעים אוטומטית באיכות הקישור, ולא רק בגלל שלא יהיו לכם כניסות אלא בגלל שגוגל יותר לזהות כשמדובר בקישור לא רלוונטי. אם אתם מוכרים ספות אין שום סיבה שתפרסמו את האתר שלכם באתרי בישול. 
תדירות אל תעמיסו בקישורים, אפשר לקנות כמות גדולה של קישורים כדי לקבל חבילה משתלמת יותר, אבל פרסום הקישורים צריך להיות מבוצע בתדירות קבועה ורצוי גם על ידי בעל מקצוע. בעל מקצוע יודע כמה נכון לפרסם קישורים ובאיזו תדירות – זאת ביחס לכניסות לאתר שלכם ונתונים שונים מתוך ניתוח טכני של תהליך הקידום.
קהל יעד מצאו אתם שמהם קהל יעד פוטנציאלי יוכל להכיר אתכם. עדיף לכם למצוא אתר שאין בו הרבה כניסות אבל נוגע בתחום המדויק בו אתם עוסקים מאשר לפרסם באתרים גדולים כמו מאקו שם ייתכן ולא תמצאו קהל יעד רלוונטי בכלל. בסופו של דבר מה שתורם לקידום היא הפעולה של הגולשים, ככל שתקבלו יותר כניסות דרך הקישור כך הדירוג שלכם יגדל.

קניית קישורים מחיר

כמה עולה לקנות קישורים? ריכזנו עבורכם טבלה המשקפת את המחירים הממוצעים בשוק. בהמשך נציין בפניכם את כל הדברים שמשפיעים על המחיר. הנה טבלת מחיר שירותי בניית קישורים:

מספר קישורים הערות מחיר כולל
קישור אחד החל מ-180 ש"ח כולל תוכן AI מתנה
קישור אחד החל מ-300 ש"ח כולל תוכן AI מתנה
3 קישורים החל מ-511 ש"ח כולל תוכן AI מתנה
10 קישורים החל מ-1,460 ש"ח כולל תוכן AI מתנה
15 קישורים החל מ-2,044 ש"ח כולל תוכן AI מתנה
30 קישורים החל מ-3,723 ש"ח כולל תוכן AI מתנה
50 קישורים החל מ-5,986 ש"ח כולל תוכן AI מתנה

מה משפיע על מחיר הקישור?

הטבלה אותה ציינו משקפת את המחירים הממוצעים, אבל יש כל כך הרבה פרמטרים שעשויים להשפיע על המחיר. אנחנו ריכזנו עבורכם את המחירים לאתרים שנחשבים אתרי נישה – אתרים המתמחים בתחום מסוים. לדעתנו כמובן שעדיף לבחור באתרים כאלה מאשר אתרים שאין להם תחום התמחות, אבל יש גם פעמים בהם נרצה לתת בוסט שיווקי ולבחור באתרים פופולריים כמו מאקו, ישראל היום, Ynet וכד'. 

מחיר פרסום באתרים מובילים וגדולים יהיה החל מ-3,000 ש"ח לרוב לקישור בודד. לכן, חשוב להתייעץ היטב עם מקדם אתרים לגבי קניית קישורים במחירים כאלה. חשוב להדגיש, המחיר משתנה גם בהתאם לעמוד בו תפרסמו, תוכלו למצוא עמודים באתרים מובילים בעלויות נמוכות יותר. אנחנו ממליצים לתת לבעל מקצוע לנהל את בחירת הקישורים עבורכם בהתאם לכל הקריטריונים שציינו וכמובן בדיקה וניתוח טכני של האתר בו נרצה לפרסם את המאמרים. 

חשוב להשקיע לא פחות בקישורים פנימיים מאשר קישורים חיצוניים. המטרה היא לבחור בקישורים איכותיים גם פה וגם פה, ככל שהפעילות סביב הקישורים תהיה חיובית יותר מצד הגולשים אתם תקבלו את התמורה בדירוג שלכם בגוגל. וטיפ אחד קטן, תדאגו גם לקישורים דרך הרשתות החברתיות ולא רק קישורים דרך אתרים.

קישורים לקידום אורגני איכותי

כשמדברים על קישורים לקידום אורגני האיכות היא מעל הכל. קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים סמכותיים יכולים להגביר משמעותית את האמינות והנראות של האתר שלך בתוצאות מנועי החיפוש. עדיף להתמקד ברכישת קישורים ממקורות מוכרים בתעשייה שלך כדי ליצור אמון הן במנועי החיפוש והן אצל קהל היעד שלך. זכור, זה לא רק על כמות הקישורים, אלא האיכות שחשובה באמת.

פרסום ושיווק באינטרנט הם שניים מההיבטים החשובים ביותר של כל עסק מקוון מצליח. הם משמשים כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהגביר את נראות המותג. בעזרת פרסום כתבות באינטרנט, עסקים יכולים למקד את קהל הלקוחות האידיאלי שלהם עם מסרים ומסעות פרסום ספציפיים שיהיו יעילים יותר משיטות פרסום מסורתיות. יתר על כן, זה מאפשר להם לעקוב אחר האפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם בזמן אמת. 

שיווק באינטרנט, לעומת זאת, עוזר לעסקים לבנות קשרים עם לקוחותיהם על ידי מתן תוכן בעל ערך ושילובם באמצעות ערוצים שונים כגון אתרי אינטרנט, מודעות שיווקיות במנועי פרסום, שיווק בדואר אלקטרוני, פרסום פוסטים ברשתות חברתיות וכו'. על ידי מינוף הן של פרסום באינטרנט ואסטרטגיות שיווקיות, עסקים יכולים למקסם את טווח ההגעה שלהם ולהגדיל את המכירות. כחלק מתהליכי השיווק והפרסום המקוונים, עסקים נעזרים גם באפשרות של קניית קישורים – וכך מצליחים לבסס את המותג שלהם בצורה טובה יותר בזירה הדיגיטלית.

קניית קישורים לקידום אורגני

מהם קישורים ולמה הם חשובים לכל אתר אינטרנט?

קישורים הם חלק מהותי מרשת האינטרנט ותהליכי השיווק הדיגיטלי. הם מספקים דרך למשתמשים/גולשים לנווט בין דפים ואתרים ברשת, וכן גם מעניקים למנועי חיפוש את הדרך לגלות תוכן חדש. כחלק מהמות שלהם, קישורים ממלאים תפקיד חשוב בקידום אתרים (SEO). הם עוזרים לבוטים של מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את התוכן של אתרים לאינדקס בצורה יעילה יותר, דבר שיכול להשפיע לטובה על דירוג האתרים בדפי התוצאות של מנוע החיפוש. 

בנוסף לסיוע בקידום אתרים, ניתן להשתמש בקישורים גם ליצירת קשרים בין אתרים. על ידי קישור מאתר אחד לאחר, בעלי אתרים יכולים לבסס את עצמם כסמכותיים ואיכותיים בתחומם, זאת על ידי הצגת אתרים אחרים שמוכנים לחלוק את התוכן שלהם עם אותו אתר סמכותי ואמין. יצירת קישורים בין אתרים שונים שימושיים במיוחד אם מחפשים לבנות מערכות יחסים ושיתופי פעולה עם חברות אחרות או משפיענים בתחום מסוים.

כיצד יוצרים קישורים לאתרים?

קישורים לאתרים עוזרים להגדיל את תנועת הגולשים באתר, מבססים אותו כאתר איכותי וסמכותי עבור קהל הגולשים וכן משפרים את הנראות והחשיפה של האתר במנוע החיפוש ברשת האינטרנט. יצירת קישורים יכולה להתבצע באופן ידני או באמצעות כלים אוטומטיים כגון תוכנה לבניית קישורים. 

שיטות ידניות כוללות פנייה לאתרי אינטרנט רלוונטיים, בקשה לקבלת קישור ומתן תוכן איכותי שהם יהיו מוכנים לקשר אליו. שיטות אוטומטיות כוללות שימוש בתוכנה לבניית קישורים כדי למצוא אתרים פוטנציאליים שיכולים לספק קישור נכנס איכותי. הן השיטות הידניות והן האוטומטיות חשובות בעת יצירת קישורים לאתרי אינטרנט על מנת למקסם את היתרונות של קישור. אפשרות נוספת כוללת קנייה של קישורים, שזוהי אופציה שמועדפת על מרבית העסקים המקוונים כיום כיוון שהיא כרוכה במינימום התעסקות ומקסימום תוצאות.

לינקים לקידום אורגני 

קניית קישורים הוא תהליך פופולרי להגדלת התנועה לאתר. תהליך כזה כרוך ברכישת קישורים מאתרים אחרים שהם סמכותיים ומובילים עבור הגולשים/מנועי החיפוש, כך שהטמעה שלהם באתר תקנה לו ערך ואיכות ותבסס אותו כאתר סמכותי ומומלץ. קישורים כאלה משמשים כתמיכה לאתרים שזקוקים לבניית קישורים והגדלת הסמכות ברשת, ולכן הם גם יכולים לעזור לאתרים שונים להשיג יותר נראות בתוצאות מנוע החיפוש.

מה היתרונות של קניית קישורים?

ההחלטה על קניית קישורים ממומנים יכולה להיות דרך מצוינת להגביר את הנראות והדירוג של האתר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. זה יכול לעזור לבעלי אתרים לקבל יותר תנועה אורגנית ולהגדיל את סמכות האתר שלהם. בניית קישורים היא אחד ההיבטים החשובים ביותר של תהליכי SEO, וקניית קישורים יכולה להיות דרך מצוינת לבנות במהירות פרופיל קישורים חזק לאתר האינטרנט.

קניית קישורים יכולה גם לעזור לבעלי אתרים לחסוך זמן וכסף בהשוואה לטכניקות אחרות של בניית קישורים מסורתית. בתהליך כזה אין צורך להשקיע שעות ביצירת קישורים ידניים או בשימוש בטקטיקות אחרות של בניית קישורים, מכיוון שאפשר לרכוש קישורים נכנסים באיכות גבוהה ממקורות אמינים. יתר על כן, רכישת קישורים מאתרים מבוססים תעניק לאתר דחיפה מיידית מבחינת אמינות וסמכות.

קניית קישורים לקידום – איך עושים זאת נכון?

אפשר לומר כי קניית קישורים הוא נושא שנוי במחלוקת בקהילת ה-SEO. זהו מהלך שיכול להיות בעל השפעות חיוביות או שליליות על דירוג אתר האינטרנט. מצד אחד, זה יכול לעזור לבעלי אתרים לקבל יותר תנועה אורגנית לאתר שלהם על ידי שיפור הנראות שלהם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. אבל מצד שני, זה יכול גם לפגוע במוניטין של האתר אם הקישורים שקונים הם באיכות נמוכה או מגיעים ממקורות לא אמינים.

לכן חשוב לבצע את קניית הקישורים בצורה נכונה ומחושבת, כשהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות רכישת קישורים דרך חברות ומקורות מוכרים ואמינים שיכולים לספק קישורים איכותיים. כדאי לוודא שרוכשים קישורים ממקורות סמכותיים, ובנוסף לבדוק שהתוכן שמופיע בדפים שבהם נמצא הקישור רלוונטי לנושא/תחום של האתר אליו הקישור מקשר. חשוב גם לעקוב מהיכן מגיעים הקישורים שנרכשו כדי להבטיח שהם באיכות טובה ואינם ישפיעו על דירוג האתר בצורה שלילית.

קניית לינקים לאתר

קניית לינקים לאתר

קניית קישורים SEO כפי שאתם אולי כבר יודעים, קישורים נכנסים ממלאים תפקיד מכריע באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הם משמשים כהצבעות אמון מאתרים אחרים, מה שמצביע

לקריאת המאמר »
התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין