כתבות ממומנות

כתבות ממומנותזו לא חוכמה גדולה לרכוש כתבות ממומנות באינטרנט, מכיוון שיש בימינו מגוון ענק של אתרי אינטרנט בהם ניתן לפרסם כתבות ולרכוש בהם לינקים. בתוך כך, חשוב לברור, להבחין ולבדוק את האתרים השונים כדי למצוא אתרים שייתנו BOOST לקידום ולא יפגעו בתהליכי ה-SEO. 

פרסום כתבה ממומנת היא אחת מהדרכים היעילות לבנות תהליכי SEO מושקעים ומועילים. עם זאת, כתבות ממומנות יכולות בחלק מהמקרים גם להוביל לענישה הניתנת על ידי האלגוריתמים של גוגל. בהיבט הזה של הדברים, פרסום כתבה ממומנת חייב להצריך לקיחה בחשבון של כמה וכמה פרמטרים חשובים ושונים. חלק מהפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון הם הבאים:

  1. תוצאם הספאם של האתר – לא מומלץ לפרסם כתבות ממומנות באתרים ספאמיים. 
  2. ותק הדומיין – כן מומלץ לפרסם כתבה ממומנת באתרים ותיקים (של לפחות כמה שנים בישראל או בחו"ל).
  3. רלוונטיות בין אתרים – האתר המפרסם חייב להיות רלוונטי לאתר המפורסם. 

מהי בעצם כתבה ממומנת באינטרנט? 

מאמרים ממומנים או כתבות ממומנות הן אחת מהדרכים להגביר נוכחות מקוונת ולחזק מותג, כאשר סוג שיווק דיגיטלי כזה הוא בדרך כלל חלק בלתי נפרד מתהליכי קידום אתרים אורגני מסוג SEO. הכתבות האלו מאפשרות להרחיב את טווח ההגעה לקהלי היעד של העסק, בעוד כי לקוחות פוטנציאליים יכולים להיחשף לכתבות אלו במגוון דרכים. למשל, ניתן לפרסם כתבות ממומנות במגזינים ופורטלים של מרכז הארץ, חיפה והצפון, פורטלים באזור באר שבע והדרום, באתרי חדשות, אינדקסים ועוד.

בסופו של דבר, מאמר ממומן הוא בעצם מאמר או פוסט בבלוג שנכתב על ידי כותב תוכן או ע"י בעל אתר מסוים, כאשר במקביל יהיה צורך לאתר את האתר המארח, כלומר האתר שבו תתפרסם הכתבה הממומנת. בתוך כך, המפתח הוא למצוא דרך להפוך את המאמר הממומן למעניין ומרתק עבור הקוראים, מה שנקרא בעל ערך מוסף לגולש.

איך מזהים כתבה ממומנת באינטרנט? 

בדרך כלל, קל לזהות מאמרים ממומנים באינטרנט, לא משנה באיזה תחום עיסוק מדובר. בתוך כך, האינדיקטור הראשון הוא לרוב הצהרת גילוי נאות כי המאמר נוצר או שולם על ידי נותן חסות כזה או אחר. אמה-מה, לא תמיד מפרסמים את הגילוי הנאות הנ"ל, מכיוון שבחלק גדול מהפעמים המטרה היא להסוות את העובדה שהכתבה ממומנת. 

בהיבט הזה של הדברים, אם לא מוצאים גילוי נאות מצוין בכתבה, חשוב לדעת כי מאמרים ממומנים לעתים קרובות כוללים קישורים (למידע נוסף על רכישת קישורי SEO) למוצרים או שירותים שונים. באופן כללי, מאמר ממומן עשוי לכלול שימוש בכתיבה ובשפה שגורמת לתוכן להישמע כמו הצעה למכירות, ניסיון הנעה לפעולה, או ביטויים כגון "המוצר הישראלי הזה פשוט פנטסטי, מותאם לאקלים שלנו ואתם חייבים להתנסות בו!".

במה תלוי מחיר כתבות ממומנות? 

העלות של מאמרים ממומנים באתרי אינטרנט יכולה להשתנות מאוד בין אתר לאתר, בהתאם למגוון גורמים. באופן כללי, ככל שהאתר המפרסם מקבל יותר טראפיק, כך המחיר של מאמר ממומן יהיה גבוה יותר. כמו כן, אלמנטים נוספים שיכולים להשפיע על העלות כוללים את הבאים: 

  • משך הזמן הדרוש לכתיבת ופרסום המאמר. 
  • אורכו ומורכבותו של המאמר. 
  • מסגרת הזמן של מועד הפרסום שלו.
  • ותק האתר המפרסם (ותק דומיין).
  • תוצאת ספאם סקור (תוצאת ספאם)
  • הניסיון של כותב\ת התוכן בתחום עיסוק נתון

לאחר שמשקללים את כלל הפקטורים שמשליחים על מחירי כתבות ממומנות, אפשר להיסגר סופית על אתר שניתן לפרסם בו את המאמרים. 

מחירי כתבות ממומנות – כמה עולה כתבה ממומנת? 

כדי למצוא את האתר הנכון ביותר לסוג הכתבה הממומנת, חשוב לבדוק מראש מחירון כתבות ממומנות באינטרנט. לנוחיות הצרכן החכם, הנה מחירון מאמרים ממומנים באתרי אינטרנט מכל הסוגים:

סוג אתר לפרסום מאמר ממומן מחיר כתבה ממומנת מידע חשוב 
אתרי חדשות ישראלים כלליים החל מ-250 ₪ – 550 ₪ ועד אלפי שקלים חלק מהאתרים נחשבים אתרים עולמיים, למרות היותם ישראלים. אלו יהיו יקרים יותר ויהיו עשויים להגיע לכ-5,000 ₪ ומעלה. מדובר לרוב על אתרים ישראלים שיש להם גרסאות באנגלית והם פונים ליהודי העולם.
אתרי חדשות של ערים בארץ החל מ-150 ₪ – 350 ₪  בחירה מצוינת אם מעוניינים לבצע קידום אתרים לוקאלי (מקומי).
אתרי לוויין  כ-250 ₪ – 850 ₪  חשוב לוודא שלא מדובר באתר לוויין מאוד כללי.
אתרי תוכן, אתרי מאמרים ובלוגים עשרות שקלים עד מאות שקלים ומעלה  חשוב למצוא בלוג או אתר שמתמחה באותו תחום בו דן המאמר הממומן. 
פורטלים של ערים בארץ כ-150 ₪ – 950 ₪ ומעלה  עוד בחירה מעולה עבור קידום אתרים SEO מקומי לוקאלי 
פורומים עשרות שקלים עד מאות שקלים פורומים מקצועיים יהיו הבחירה הנכונה בד"כ 

 

אלו הם עיקרי האתרים שניתן לפרסם בהם בישראל, כאשר המחירים הנ"ל מוגשים כהמלצה בלבד. בפועל, המחירים משתנים בהתאם לאותם פרמטרים שצוינו כאן במדריך (ותק דומיין של אתר מפרסם, תוצאת הספאם שלו, כמות הטראפיק שהאתר המפרסם מקבל וכולי). 

טיפים למציאת חברת קידום אתרים לכתבות ממומנות

בשלב הראשון, בקשת הפניות מומלצת למציאת החברה הנכונה. אם לגמרי לא בטוחים באיזו חברת קידום אתרים לבחור, בהחלט אפשר לבקש הפניות משותפים עסקיים מהימנים, קולגות בתחום העיסוק, מכרים וכולי. סביר להניח שמישהו בסביבה הקרובה יהיה מסוגל להמליץ על חברת קידום אתרים SEO.

בנוסף לכך, ההמלצה הכי חשובה היא, לחפש חברת קידום אתרים עם ניסיון בתחום שבו מתפרסם המאמר הממומן. לא כל חברת קידום בהכרח מתמחה בכל תחומי העיסוק, וככה גם רלוונטי לגבי כותבי תוכן. ולבסוף, לא לשכוח לערוך השוואת מחירים בין חברות קידום אתרים שונות ובין אתרים בהם ניתן לפרסם מאמרים ממומנים. 

בעולם של היום האינטרנט הוא אחד האמצעים המרכזיים והיעילים ביותר לקידום עסקים. אחת האפשרויות היעילות לקדם עסקים באינטרנט היא על ידי פרסום של כתבות ממומנות באתרים מובילים שמקבלים חשיפה גדולה. 

 

מהן כתבות ממומנות?

כתבות ממומנות הן כתבות שמתפרסמות באתרים מובילים בתמורה לתשלום. העסק שמעוניין לפרסם את הכתבה משלם לאתר על פרסום הכתבה, בהתאם לדרישת האתר. פרסום של כתבות ממומנות הפך לאחת משיטות הפרסום היעילות ביותר. הסיבה לכך, היא שרוב הצרכנים מאסו בפרסומות שקופצות בכל הזדמנות אפשרית. כצרכן, אתה מנסה לקרוא כתבה, לשמוע שיר, לראות סרטון וצריך להתמודד עם פרסומות אינסופיות שמפריעות לך. לכן, רוב הצרכנים למדו כיצד להתעלם מהפרסומות הקופצות ולסנן את התוכן שלהן. אך כאשר מפרסמים כתבות ממומנות, משווקים את העסק בצורה עקיפה. הכתבות מספרות על העסק, על המוצר או השירות שלו והצרכנים שנחשפים לכתבות, בדרך כלל לא יודעים שמדובר בפרסום. 

 

איפה כדאי לפרסם?

את הכתבות הממומנות ניתן לפרסם במגוון אתרים. למעשה כל אתר תוכן שתבחרו לפרסם בו כתבות ממומנות יוכל להניב תוצאות. ככל שהאתר יהיה אתר חזק יותר שמקבל חשיפה גבוהה יותר מגולשים כך הפרסום יהיה יעיל יותר. לשם כך תוכלו לבדוק מה הציון של האתר. ציון האתר נקבע על ידי האלגוריתם של גוגל בהתאם לפרמטרים שונים. הציון יכול לנוע בין 1 ל-100. ככל שהציון גבוה יותר כך האתר נחשב לחזק יותר והפרסומים בו נחשבים לחזקים יותר. עוד פרמטרים שיש לקחת בחשבון בבחירת אתר לפרסום כתבות ממומנות הם הוותק של האתר, כמות הכניסות האורגניות לאתר, כמות הקישורים היוצאים מהאתר והנושא של האתר. חשוב לבחור באתר שהנושא שלו שייך לנושא של העסק שלכם. במידה שלא יהיה קשר בין השניים גוגל עלולה להתייחס לפרסום כלא אותנטי ולהוריד את הדירוג של האתר המפרסם והאתר המפורסם. יש לקחת בחשבון שקידום בכלל וקידום כתבות ממומנות בפרט הוא תהליך שמצריך מכם לגייס סבלנות. 

 

החשיבות של בחירת הכותב

על מנת להצליח להניב את המירב מפרסום של כתבות ממומנות, חשוב מאוד שהכתבות שמתפרסמות יהיו איכותיות. על מנת לכתוב כתבה איכותית יש לקחת בחשבון מספר דברים. קודם כל יש להקפיד על כתיבה איכותית בה יהיה ניסוח ברור, תהיה שמירה על המבנה של כותרות ופסקאות ולא יהיו שגיאות כתיב. בנוסף, כתבה איכותית שתניב תוצאות טובות צריכה להיות גם כתבה מעניינת. בכתיבת הכתבה חשוב לעורר עניין אצל הקורא ולא רק למסור לו מידע.  חשוב שהכתבה תכלול מסרים שיווקיים באופן מעודן על מנת שהקוראים יתעניינו בה. 

על מנת לעשות זאת נכון, חשוב מאוד לבחור כותב תוכן מקצועי ומיומן. כותבי תוכן מקצועיים יודעים לכתוב כתבות איכותיות, ברורות ומנוסחות היטב לצד מסרים שיווקיים שיעניינו את הקורא ויגרמו לו להמשיך להתעניין בעסק. 

 

מה היתרונות של כתבות ממומנות?

לפרסום של כתבות ממומנות יש מגוון יתרונות בולטים- 

פרסום עקיף כפי שציינו קודם, ציבור הצרכנים מאסו בפרסומות קופצות ולמדו כיצד לסנן את התוכן שלהן. לכן, על ידי פרסום של כתבות ממומנות אתם יכולים לפרסם את העסק בדרך עקיפה. כך אתם יכולים לעניין את הצרכנים ולגרום להם להתייחס לתוכן הכתבה.  על ידי פרסום כתבות ממומנות אתם יכולים לפרסם את העסק, המוצר או השירות שלכם בדרכים עקיפות. כפי שציינו, ציבור הצרכנים מאס בפרסומות ויודע כיצד להתעלם מהן ולסנן את הנאמר בהן. לכן, על מנת להצליח לפרסם את העסק בדרך יעילה שלא תתקוף את הצרכנים תוכלו לפרסם כתבות ממומנות. 
מוניטין חיובי כאשר מפרסמים כתבות ממומנות באתרים חזקים, ניתן לבנות לעסק מוניטין חיובי. מוניטין חיובי הוא אחד הדברים החשובים ביותר להצלחתו של העסק. כך, על ידי פרסום באתרים חזקים, הגולשים לוקחים ברצינות את הפרסום ומניחים כי העסק שפורסם הוא עסק חזק ויציב. כך ניתן לבנות לעסק מוניטין טוב. אחד הדברים החשובים בעולם העסקים הוא לבנות מוניטין חיובי, חזק ויציב לעסק. על ידי כתבות ממומנות אתם יכולים לקדם את העסק ולבנות לו מוניטין חיובי. 
העברת מסרים לעומת פרסום של מודעה, על ידי פרסום כתבות ממומנות ניתן להעביר מסרים רבים. כאשר מפרסמים מודעה יש להתמקד במסר אחד כמו לדוגמא מוצר חדש, מבצע חדש, הטבה למנויים וכדומה. אך כאשר מפרסמים כתבה, ניתן להעביר מסרים נוספים, לספר להם על המוצר, לספר על בעל העסק וכדומה. כך ניתן לבצע פעילות שכנוע יסודית. 
קידום אתר העסק בגוגל אחד היתרונות המרכזיים של פרסום כתבות ממומנות הוא האפשרות לקדם את אתר העסק בגוגל ביעילות. למעשה, אחד הפרמטרים על פיהם גוגל מדרגת אתרים היא כמות הקישורים הנכנסים לאתרים. מדובר בקישורים שמפנים את הגולשים לאתר העסק שלכם. כאשר אתם מפרסמים כתבות ממומנות אתם יכולים להוסיף אליהן קישור שיוביל את הגולשים לאתר העסק. כך אתם מגדילים את התנועה של האתר ואת החשיפה שהוא מקבל. בנוסף, גוגל מתייחסת לקישורים הללו כהמלצה ומעלה את הדירוג של האתר בגוגל. כך אתם מעלים את הסיכוי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. 

 

מהן כתבות ממומנות?

כתבות ממומנות הן כתבות שמתפרסמות באתרים מובילים שונים בתמורה לתשלום מסוים. כיום, אחת הדרכים היעילות לקדם עסקים היא על ידי האינטרנט. הפרסום באינטרנט כולל מגוון אפשרויות בהן פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל, יצירת תוכן וכמובן פרסום כתבות ממומנות באתרים מובילים. אחד החסרונות המרכזיים של פרסומות הוא שלרוב הצרכנים נמאס מהפרסום הבלתי פוסק של העסקים השונים. לדוגמא, כאשר נכנסים ליוטיוב ורוצים לשמוע שיר אך קופצת לנו פרסומת. רוב הצרכנים למדו כיצד להתעלם מהפרסומות שקופצות להם ולכן לא תמיד הן מניבות תוצאות טובות. לעומת זה, כתבות ממומנות לא נראות כמו פרסומת והן נראות כמו כל כתבה אחרת. על ידי כתבות אלה ניתן לפרסם את העסק ואת המוצר באופן עקיף בלי שהצרכנים ידעו שמדובר בפרסום או שמדובר בכתבה ממומנת. 

 

איפה זה מתפרסם?

כתבות ממומנות הן כתבות שניתן לפרסם בכל אתר תוכן שנבחר. כיום, קיימים אתרי תוכן רבים וכמעט בכולם יש אופציה לפרסם כתבות ממומנות עם תכנים שיווקיים. את משך הזמן בו הכתבה תפורסם תוכלו לקבוע בהתאם לצרכים שלכם. כלומר, אם אתם רואים שפרסום הכתבה מניב תוצאות טובות תוכלו להמשיך להריץ אותה ואף להפיץ אותה ביותר מאתר אחד. אך במצב בו אתם רואים שהכתבה לא מניבה תוצאות תצטרכו להסיק מסקנות ולהחליט האם לפרסם כתבה אחרת, האם להחליף את האתר בו מתפרסמת הכתבה ועוד. יש לקחת בחשבון שקידום בכלל וקידום כתבות ממומנות בפרט הוא תהליך שמצריך מכם לגייס סבלנות. 

 

החשיבות של בחירת הכותב

כתבות ממומנות הן כתבות לכל דבר. בכתיבת הכתבה צריך לשמור על כתיבה איכותית. לשם כך יש להקפיד על ניסוח הכתבה, להקפיד שלא יהיו שגיאות כתיב, לשמור על מבנה של כותרות ופסקאות. בנוסף, חשוב לכתוב כתבות שיעוררו עניין בקורא. מטרת הכתבות היא לקדם את העסק שלכם ולמשוך אליו לקוחות לכם אתם רוצים לעורר בהם עניין ולסקרן אותם. לשם כך יש לכתוב כתבות שיספרו סיפור ולא רק יתנו מידע על המוצר או על העסק. הכתבה צריכה לכלול מסרים שיווקיים שונים באופן מעודן שלא יהיו בולטים מידי ותוקפניים מידי. 

על מנת לכתוב כתבות איכותיות, מעניינות שיכללו מסרי שיווק ויספרו סיפור על העסק שלכם אתם צריכים כותב תוכן מקצועי. כותבי תוכן מקצועיים יוכלו ליצור לכם תכנים מקצועיים, שכתובים בסגנון עיתונאי ויכללו מסרים שיווקיים בצורה חכמה ומעודנת. בחרו בכותב תוכן מקצועי, איכותי ומנוסה שכתב כתבות שיווקיות בעבר. 

 

האם ניתן להסתפק בשיטה זו?

כפי שציינו, פרסום כתבות ממומנות הוא שיטת פרסום שכוללת יתרונות רבים. עם זאת, אין להסתפק רק בשיטה זו. שיווק עסקים באינטרנט מצריך מכם להפעיל יצירתיות ולהשתמש בשיטות שונות על מנת שיניבו תוצאות טובות. לדוגמא, מלבד לפרסום כתבות ממומנות יש להקים אתר לעסק ולפרסם בו תכנים משלכם. כאשר אתם מקימים אתר לעסק חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים בולטים בהם חוויית משתמש טובה, גלישה נוחה ומהירה, גלישה שתתאים לטלפון הנייד וכמובן תכנים איכותיים. כך תוכלו לפרסם באתר העסק שלכם תכנים איכותיים שיקדמו את האתר שלכם באופן אורגני. על ידי העלאת תכנים לאתר שלכם אתם מקדמים את האתר באופן אורגני, מעלים את הדירוג שלו בגוגל, מקבלים  חשיפה גבוהה יותר ויכולים לייצר תוצאות אפקטיביות מהשיווק. 

בנוסף, יש לקחת בחשבון שבטווח הארוך יש לכך השלכה כספית. כתבות ממומנות כוללות תשלום על ההפצה שלהן, על הכתיב שלהן, על הוספת הקישור ועוד. לכן, אם יש לכם תקציב מוגדר אתם צריכים לקחת בחשבון ששימוש בשיטה זו בלבד יכול להיות עניין יקר. 

 

כמה עולות כתבות ממומנות?

המחיר של פרסום כתבות ממומנות הוא לא חד משמעי מאחר שתלוי בגורמים שונים כמו חוזק האתר, כמה הוא ותיק, כמות הקישורים היוצאים מהאתר, מה תנועת הגולשים באתר ועוד. באופן כללי המחיר לפרסום כתבות ממומנות באתרים ברמה בינונית ינוע בין 300 ל-400 שקלים. פרסום באתרים חזקים יותר יכול להגיע גם ל-3,000 שקלים ואפילו יותר. 

כתבות ממומנותכתבות ממומנות הן כתבות המאפשרות לשווק עסקים. כתבות אלה מתפרסמות באתרים מובילים שונים שמקבלים חשיפה של גולשים רבים. כתבות ממומנות מאפשרות לבנות לעסק מוניטין טוב ולמשוך אליו לקוחות פוטנציאליים רבים.

כפי שהבנו, כתבות ממומנות הן כתבות שמשלמים עליהן על מנת שיתפרסמו. קשה לענות באופן חד משמעי כמה יעלה לפרסם כתבות ממומנות. הסיבה לכך היא שהמחיר משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו חוזק האתר, כמה הוא ותיק, כמות הקישורים היוצאים מהאתר, מה תנועת הגולשים באתר ועוד. באופן כללי, פרסום כתבות ממומנות ינוע בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים לפרסום. בדרך כלל עבור אתרים ברמה בינונית המחיר לקישור ינוע סביב 300-400 שקלים. המחיר לפרסום באתרים חזקים יותר יכול להגיע ל-3,000 שקלים. כמו כן, יש לקחת בחשבון שפרסום כתבות ממומנות כולל גם עלויות נוספות כמו שעות עבודה לאופטימיזציה, כתיבת תכנים, שירות לקוחות ועוד. כמו כן יש לקחת בחשבון האם אתם מפרסמים את הכתבות על ידי משרד או חברת קידום. לחברות ומשרדי קידום התשלום יהיה בדרך כלל תשלום חודשי. לכן, ההמלצה שלנו היא לבצע השוואת מחירים בין החברות השונות ובין האתרים השונים ולהחליט מה הכי משתלם לכם. 

כתבות ממומנות הן חלק מתהליך שיווק ממומן. אם נעשה את ההפרדה בין שיטות השיווק השונות נוכל לראות שני דברים עיקריים, שיווק ממומן ושיווק אורגני. לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות, הסוד הוא לדעת איך לשלב בין השניים. כתבות ממומנות יכול להתפרש בתור כתבות אשר אנחנו משלמים לגוגל לפי PPC (כל לחיצה) או קישורים חיצוניים.

מהי כתבה ממומנת?

כפי שציינו ,כתבות ממומנות מתחלקות לשניים: כתבה המפורסמת דרך כלי שיווק של גוגל או קישור חיצוני.

כתבה ממומנת בתור התחלה ניגע בקידום ממומן דרך גוגל. קידום זה נעשה על ידי הטמעת כל המידע הרלוונטי כולל מיקוד לקהל יעד, תזמון השיווק וסוג דרך השיווק. גוגל מציעה מספר שיטות כאשר השיטה הבולטת ביותר לשיווק היא PPC שמתפרש ל-Payment Per Click (תשלום בכל לחיצה). זאת אומרת שכל פעם שמישהו יכנס לכתבה שלכם דרך הפרסום של גוגל אתם תשלמו. קידום מסוג זה יכול לתת זינוק משמעותי לאתר, אך מצד שני גם לא מעט אנשים סולדים מהשיטה הזאת. הסיבה לכך היא שמצוין בפני הגולשים שמדובר על פרסומת ממומנת.
קישור חיצוני יש שני סוגים של קישורים, קישור פנימי וקישור חיצוני. קישור פנימי הוא לא בתשלום מכיוון שהוא נמצא בתוך האתר שלנו. הקישור מוביל מדף אחד לדף אחד והאלגוריתם של גוגל די אוהב קישורים פנימיים וגם חיצוניים (כל עוד פועלים בצורה מתונה ומתאימה). קישור חיצוני מתייחס לכתבה ממומנת בדרך בה אנחנו כותבים את הכתבה, ומבקשים לפרסם את הכתבה באתר חיצוני עם אנקור. קישורים עולים כסף, המחיר משתנה בהתאם לאתר בו בחרתם לפרסם.

האם קישורים חיצוניים יעילים?

התשובה היא כן. קישורים חיצוניים הם למעשה מאוד יעילים ומסייעים באסטרטגיית קידום. עם זאת, חשוב גם לדעת איך לעשות את זה בצורה נכונה. על פניו, גוגל לא מסכימה לפרסם בתשלום אצל אתרים אחרים, בפועל הרבה אנשים משלמים כדי שהכתבה שלהם תתפרסם במקום כזה או אחר. החיסרון המרכזי הוא שהרבה אתרים לא מודעים לכך שפרסום אגרסיבי דווקא פוגע בקידום האתר. מעבר לכך, הרבה לא נותנים דגש על תוכן איכותי וערך מוסף לקוראים.

עצם העובדה שגוגל אוהב לקדם אתרים עם קישורים פנימיים וחיצוניים לא מסירה את העובדה השנייה, שתוכן איכותי מושך קהלים. גוגל בוחנת האם תוכן איכותי או לא לפי זמן השהות של הלקוח בעמוד מסוים. אם מדובר על זמן קריאה סביר הקידום יעשה בצורה אפקטיבית. מצד שני, אם הקוראים נוטשים את האתר במהרה גוגל תבחר לא לקדם אתכם. אתרים מקצועיים גם לא יאפשרו לכם להעלות כל תוכן לאתר שלהם, הרי בסופו של דבר זה גם עשוי לפגוע בהם.

איפה מפרסמים כתבות ממומנות?

אחרי שהבנו מהן כתבות ממומנות, יש לנו שני ערוצים בהם נפרסם כתבות ממומנות:

  1. אתרים פרטיים – אתרים פרטיים הם אתרים קטנים השייכים לחברות פרטיות, מקדמי אתרים או חברות קידום כאלה ואחרות.כתבות ממומנות הן חלק מתהליך שיווק ממומן. אם נעשה את ההפרדה בין שיטות השיווק השונות נוכל לראות שני דברים עיקריים, שיווק ממומן ושיווק אורגני הפרסום באתרים פרטיים הוא יותר ממוקד ויש לבחון בצורה מקיפה את כל הקריטריונים לבחירת האתר. התפקיד של מקדם אתרים הוא לבחון שיתופי פעולה אפשריים, לדעת האם החשיפה באותו אתר עשויה לתרום לכם, מה גובה החשיפה, קהל יעד ועוד.
  2. אתרים גדולים – פרסום באתרים גדולים הוא פרסום שבאתרים שכולנו מכירים כמו Ynet, מאקו ואתרים דומים. יש דבר מבלבל בבחירת אתרים גדולים. אתרים גדולים בדרך כלל לא נוגעים בתחום מסוים, אלא בכל מיני נישות שונות (בעיקר באתרי חדשות). לכן, עליכם לבחון היטב באיזה עמוד תפורסם הכתבה שלכם. יש עמודים שזוכים לפחות חשיפה ואז אולי לא משתלם לכם לפרסם במקום הזה.

איך מטמיעים קישור לאתר בכתבה?

המטרה העיקרית של קישורים חיצוניים היא שהגולשים יכירו במותג שלכם. לכן, הפרסום מגיע דרך כתבות ובאמצעותם יש לינקים שיכולים לנתב את הגולשים לדף הבית באתר שלכם או לדף שירות מסוים. כפי שהדגשנו כבר בהתחלה, התוכן חייב להיות לא פחות ממעולה כדי לגרום לקורא להמשיך ולהישאר בעמוד. במהלך הכתיבה המטרה שלכם היא להשחיל מילת מפתח קבועה מראש או קישור ישיר של "לחצו כאן".

הטמעת הקישור צריכה להיות באופן אלגנטי בדומה למילות מפתח. שימו לב, גם כתבות עם קישורים לרוב יהיו משולבות עם מילות מפתח, לכן לא מומלץ להסתמך רק על הקישור. ריכזנו עבורכם מחירון קישורים. בהמשך אנו נצרף גם מחירון כתבות ממונות. את הקישור אנחנו רוכשים בנפרד, ללא קשר לכתבה עצמה אותה נוכל לכתוב באופן עצמאי או לשכור שירות של כתב תוכן.

מחירון קישורים:

מספר קישורים אתר יעד מחיר לקישור
1-5 אתרים קטנים החל מ-250 ש"ח
1-5 אתרים בינוניים החל מ-400 ש"ח
1-5 אתרים גדולים החל מ-1,500 ש"ח
5-10 אתרים קטנים החל מ-170 ש"ח
5-10 אתרים בינוניים החל מ-300 ש"ח
5-10 אתרים גדולים החל מ-1,200 ש"ח
10 ומעלה אתרים קטנים החל מ-100 ש"ח
10 ומעלה אתרים בינוניים החל מ-150 ש"ח
10 ומעלה אתרים גדולים החל מ-1,000 ש"ח

בחירת כותב תוכן

אנחנו פוגשים לא מעט בעלי אתרים שמחפשים כותבי תוכן לפי המחיר אותו הוא גובה ומבלי לראות דוגמאות כתיבה. לפני שאתם בוחרים כותב תוכן, עליכם לראות מה סגנון הכתיבה שלו ולהתאים את סגנון הכתיבה שלו לסגנון האתר. גם אם יש לכם מקדם אתרים, אנחנו תמיד ממליצים להיות פעילים לפחות בתחילת הדרך. התוכן מסמל הרבה דברים עבור הלקוח, החל מביטחון ועד להכרות. ברגע שאתם מתנהלים בגובה העיניים מול הלקוח הוא יעדיף לבחור בכם, גם אם המחיר של המתחרים נמוך משלכם. לפניכם מחירון כתבות תוכן:

מחירון כתבות ממומנות:

סוג הכתבה מחיר למילה
כתבה המיועדת לאתרים קטנים, מאמרי קידום (SEO) החל מ-10 אגורות למילה ועד 0.3 אגורות למילה
כתבה המיועדות לאתרים בינוניים, מאמרי קידום, קישור החל מ-0.15 אגורות למילה
כתבה המיועדת לאתרים מובילים בנושאים מורכבים כמו פיננסיים, נדל"ן ורפואה. החל מ-0.4 אגורות למילה. יש כותבי תוכן שלא גובים לפי מילה, אלא לפי פרויקט.

אתרים בינוניים הם אתרים שאנחנו מדרגים לפי כמות הכניסות שלהם. זכרו, גם כאשר הכניסות מרובות לאתר הדבר העיקרי הוא לבדוק שבאמת קהל היעד הוא רלוונטי לאתר שלכם – אחרת אתם מבזבזים כסף וזמן.

אז מה היה לנו בכתבה:
Top links

top links הינו אתר מוביל לבניית קישורים חיצוניים שיטיסו את האתרים שלכם למעלה! צוות המומחים שלנו מגדיל ומפתח את מאגר הקישורים הגדול והאיכותי ביותר אשר כיום מונה מעל 900 אתרים אמיתיים, איכותיים ומקודמים.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין